اجتماعی

معامله برد-برد در انتظار تصمیم شما

کد خبر : 54157

ریفرال مارکتینگ یک روش تبلیغاتی سازمان یافته و قدرتمند است که در این ساز و کار به ازای تبلیغ برند از سوی مشتریان به آن‌ها پاداش داده می‌شود. در واقع صاحبان کسب و کارها سیستمی را به وجود می‌آورند که طی آن مشتریان، دوستان خود را با بیزینس مربوطه آشنا کرده و آن‌ها را نسبت به خرید ترغیب می‌کنند.

مجتبی شاطرآقایی زاده، کارشناس بازارهای مارکتینگ، با اشاره به اینکه تاکتیک در دیجیتال مارکتینگ امروزه به دلیل افرایش فروش، کاهش هزینه و موارد مشابه دیگر توانسته است یکی از روش‌های موثر در بازاریابی باشد، اظهار داشت: اکثر افرادی که درحوزه فروش و بازاریابی فعالیت دارند با اصطلاحی به نام بازاریابی ارجاعی یا ریفرال مارکتینگ آشنا هستند.

وی تصریح کرد: امروزه اغلب افراد به توصیه‌ها و پیشنهادات افراد مشهور، دوستان و نزدیکان قابل اعتماد خود بسیار توجه دارند و دلیل آن اطمینان بیشتر کاربران به پیام‌های دوستان وآشنایان به نسبت پیام‌های تبلیغاتی از خود کسب و کارها است.

وی با بیان اینکه، دربازاریابی ریفرال همواره باید سعی بر آن داشته باشید که افراد قابل اطمینان درتبلیغات خود استفاده کنید، خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است که دربازاریابی ریفرال افراد قابل اعتماد فقط محدود به دوستان و خانواده آنها نیست، بلکه هر منبعی که فرد به آن‌ها اعتماد دارد می‌تواند کمک کند که برای مثال می توان به مواردی مانند منتشرکنندگان اخبار، افراد تأثیرگذار مانندبلاگرها، اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی و مشتریان قبلی اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: درگذشته اگر می‌خواستید به خریدار یا مصرف‌کننده محصول خود دست پیدا کنید با دشواری‌های فراوانی مواجه بودید اما امروزه با روش های مختلف بازاریابی نوین و به دلیل گسترش استفاده افراد از فضای مجازی، بسیار تاثیرگذار است.

آقایی عنوان کرد: بسیاری از تکنیک‌ها و تاکتیک‌هایی که یک مشاور و مدیردیجیتال مارکتینگ بکار می‌برد تنها در چند نکته کوچک تفاوت دارد، بطور مثال در وایرال مارکتینگ یک برند یا یک تبلیغ بصورت عمومی منتشر می‌شود و لزوما دستاورد ریالی برای شرکت در کوتاه مدت نخواهد داشت اما در روش ریفرال کاربران دقیقا دوستانشان را به یک لندینگ خاص و هدف خاص دعوت می‌کنند و لزومی به اعلام عمومی نیست.

وی تصریح کرد: ما انسان‌ها بخاطر اجتماعی بودنمان، معمولاً تجربیات خود را با دوستان و خانواده خود به اشتراک می‌گذاریم. اگر تجربه خوبی از یک برند داشته باشیم، حتماً به دوستانمان معرفی می‌کنیم تا آن‌ها هم از چیزهای خوبی که ما تجربه کرده‌ایم لذت ببرند. از آن طرف اگر تجربه بدی هم داشته باشیم باز با آن‌ها به اشتراک می‌گذاریم چون نمی‌خواهیم آن‌ها اشتباه کنند و مثل ما تجربه بدی داشته باشند. به همین دلیل است که بازاریابی ارجاعی بسیار قدرتمند است چون در درون ما وجود دارد و یک چیز طبیعی و بیولوژیکی است.

وی بیان داشت: با پیشرفت شبکه‌های اجتماعی، امروزه مشتریان تنها در چند ثانیه به هزاران نفر دسترسی دارند. بنابراین به کمک ریفرال مارکتینگ، سرعت رشد کسب و کار شما در مدت زمان کوتاهی چندین برابر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ریفرال مارکتینگ علاوه بر اینکه پاداشی به مشتری فعلی می‌دهد، انگیزه‌ای برای مشتریان جدید هم است، گفت: با اجرای یک برنامه ریفرال مارکتینگ موفق با صرف انرژی کمتری، به سود بیشتر خواهید رسید.

آقایی اظهار کرد: در بازاریابی ریفرال همه سود می‌برند همانطور که گفتیم، ریفرال مارکتینگ همان بازاریابی دهان به دهان است که کسب و کار آن را مدیریت می‌کند و بابت معرفی به مشتری پاداش می‌دهد. این یک موقعیت برد-برد-برد است.

وی گفت: خیلی از کسب و کارها مانند مشارکت در« صندوق خانوادگی آوارد» برای هر دو نفر پاداش در نظر می‌گیرند، هم کسی که دعوت می‌کند و هم فردی که دعوت مشتری شما را می‌پذیرد.

وی بیان داشت: در ریفرال «صندوق خانوادگی آوارد»، از قرعه کشی خبری نیست و طوری طراحی شده که همه اعضای صندوق، همزمان در یک زمان مشخص شانس برنده شدن دارند. ریفرال«صندوق خانوادگی آوارد»، یک موقعیت برد-برد را هم برای کاربران و هم برای ارائه دهندگان، با کد referral به همراه دارد.

آقایی گفت: در موارد خاص، یک کاربر ممکن است چنان مسحور ویژگی‌های عالی و سودمندی یک پلتفرم خاص شود که بدون هیچ انگیزه‌ای مایل به معرفی آن باشد و گفتنی است که در«صندوق خانوادگی آوارد» اگر بدانید که بابت انجام این کار پاداش خواهید گرفت، ممکن است انگیزه بیشتری برای پیشنهاد آن به بقیه داشته باشید.

وی تصریح کرد: «صندوق خاوادگی آوارد»، با هدف کنترل تورم و تامین نیاز مالی افراد در کوتاه مدت به صورت دلار طراحی شده تا ارزش پول را حفظ کند؛ به همین دلیل در صندوق آوارد مبلغ ۵۰۰۰ دلار به عنوان وام بلاعوض پرداخت می‌شود، که برنده بدون ضامن و پرداخت اقساط می تواند دریافت کند.

آقایی ادامه داد: در این صندوق، از قرعه کشی خبری نیست و طوری طراحی شده که همه اعضا، همزمان در یک زمان مشخص شانس برنده شدن دارند. شما می‌توانید با ارسال کد ریفرال برای دیگران، چندین جریان درآمدی ایجاد کنید وشخصی که برای او کد ریفرال ارسال کردید در لینک ارسالی شما ثبت نام کند .

به گفته وی، برای شرکت در این ریفرال ابتدا باید در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشید تا به سوالات پاسخ دهید و ویژگی‌های کلیدی آن را ارتقا دهید. با در نظر گرفتن این موضوع، اولین قدم این است که در وب سایت AWARD.FAMILY ثبت نام کنید و کد ریفرال دریافت کنید.

وی عنوان کرد: برخی از مردم فکر می‌کنند که برای موفقیت در ریفرال ، باید به سختی دوستان خود را متقاعد کنند، اما اینطور نیست. زیبایی ریفرال در این است که این یک توصیه از یک منبع قابل اعتماد است.

آقایی بیان داشت: همچنین تمامی اعضای صندوق می‌توانند به صورت رایگان تا پنج سال از بیمه آتیه سازان بیمه سامان استفاده کنند که شامل خدماتی از جمله ۲۰ میلیون تومان هزینه های درمان برای ۳۰ بیماری خاص و ممتاز،۴۵ میلیون تومان سرمایه فوت به دلیل حادثه و دریافت وام تا ۹۰ درصد مبلغ سپرده گذاری بدون ضامن و کاغذ بازی اداری است.

وی گفت: چه به دنبال راهی کم خطر برای کسب وام باشید و چه به سادگی می‌خواهید فعالیت‌های خود را متنوع کنید، استفاده از برنامه ریفرال «صندوق خانوادگی آوارد» ایده هوشمندانه‌ای است.

وی در پایان مطرح کرد: بسیاری از مشاغل ارائه دهنده محصولات یا خدمات، می توانند کمپین های بازاریابی ارجاعی را برای کسب و کار پیاده سازی کنند و تقریباً محدودیتی برای آنها نمی توان متصور شد ولی با این وجود برخی از کسب و کارهایی که می توانند با اجرای استراتژی بازاریابی ارجاعی، بیشترین تأثیر را بر روی بازار داشته باشند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − شانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن