پایتخت فرهنگ اسلامی

با مشارکت 400کتابدار

قرارگاه فرهنگی پیشگیری از کرونا در کتابخانه های عمومی خراسان رضوی تشکیل شد

کد خبر : 28246

بامشارکت ۴۰۰ کتابدار، قرارگاه فرهنگی پیشگیری و مقابله با کرونا با هدف ترغیب مردم به ماندن در خانه و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی هوشمندانه و راه‌اندازی پویش «خانواده کتابخوان» با محوریت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تشکیل شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، بامشارکت ۴۰۰ کتابدار، قرارگاه فرهنگی پیشگیری و مقابله با کرونا با هدف ترغیب مردم به ماندن در خانه و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی هوشمندانه و راه‌اندازی پویش «خانواده کتابخوان» با محوریت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تشکیل شد.
مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: با توجه به بحران اجتماعی رخ داده در مواجهه با ویروس کرونا، تلاش جمعی دستگاه‌ها و سازمان‌ها در مبارزه با این رخداد و تعطیلی مراکز آموزشی و کتابخانه‌های عمومی؛ اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان به تشکیل قرارگاه فرهنگی پیشگیری و مقابله با کرونا با هدف ترغیب مردم به ماندن در خانه و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی هوشمندانه و راه‌اندازی پویش «خانواده کتابخوان» اقدام کرده است.
حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ادامه داد: در این قرارگاه قریب به ۴۰۰ کتابدار استان به عنوان افسران جبهه دانایی انقلاب اسلامی علاوه بر آگاه سازی و اطلاع رسانی و تشویق بر حضور در منازل و پرهیز از سفرهای درون شهری و برون شهری، تاکید می‌شود افراد به خواندن کتاب‌های خوانده نشده کتابخانه شخصی خود بپردازند و با ارسال ویدئوی ۱ دقیقه‌ای در پویش خانواده کتابخوان شرکت کنند.

وی ادامه داد: این اقدام فرهنگی با مشارکت مجمع خیرین توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی استان و تعدادی از دستگاه های خدمت رسان در تامین مالی تعداد ۱۳۹۹ کارت هدیه و هدایای ارزشمند فرهنگی همزمان با نیمه شعبان با تقدیر از برگزیدگان به کار خود پایان می دهد.

حجت الاسلام سبزیان ادامه داد: این قرارگاه ضمن مکاتبه با مدیران کل کتابخانه های عمومی استانهای کشور و درخواست از ایشان برای دعوت هم استانی هایشان به حضور در منازل و پرهیز از سفر به مشهد مقدس ، با تولید محتوا های فرهنگی از قبیل ساخت کلیپ ، و ویدئوهای یک دقیقه ای پیشگیرانه و آموزشی در این خصوص اقدام خواهد کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + 17 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن