شهری

خدمات ممنوع در آرایشگاه‌ها اعلام شد

کد خبر : 28176

با توجه به شیوع ویرویس کرونا، به مردم توصیه می‌کنیم در صورت ضرورت تنها برای فعالیت‌های روتین مانند کوتاهی مو، اصلاح صورت و… به آرایشگاه مراجعه کنند.
به گزارش صبح مشهد به نقل از شهرآرا، محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، ضمن تشریح اقدامات این مرکز در نظارت بر رعایت نکات بهداشتی از سوی اماکن عمومی در روز‌های کرونایی، نحوه دفن بهداشتی زباله‌ها، چگونگی ضدعفونی کردن معابر شهری و… را توضیح داد.
با تاکید بر اینکه مهم‌ترین مسیر مهار و کنترل بیماری کروناویروس رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط است، گفت: اصل ماموریت همکاران من در مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت برای بازرسی از اماکن چندان تفاوتی با مدت مشابه در سال قبل نکرده است اما، برای رعایت بهداشت فردی و محیط سختگیرتر شده‌ایم. توصیه اکید ما به مردم کاهش تردد‌های شهری و پرهیز از سفر به سایر شهر‌ها است.

خدمات ممنوع در آرایشگاه‌ها
وی با اشاره به اینکه در روز‌های پایانی سال تقاضا برای انجام برخی خدمات از سوی مردم افزایش می‌یابد، افزود: در این روز‌ها ممکن است مراجعه به آرایشگاه‌های زنانه و مردانه نسبت به گذشته افزایش یابد، با توجه به شیوع این بیماری به مردم توصیه می‌کنیم در صورت ضرورت تنها برای فعالیت‌های روتین مانند کوتاهی مو، اصلاح صورت و… به آرایشگاه مراجعه کنند.

نکته مهم آن است که در همین اقدامات ضروری نیز رعایت نکات بهداشتی مانند حفظ فاصله میان افراد و داشتن دستکش هم برای آرایشگر و هم مشتری الزامی است. انجام فعالیت‌های حاشیه‌ای بویژه در آرایشگاه‌های زنانه مانند مانیکور، کاشت ناخن و بویژه فعالیت‌های مرتبط با آزاد شدن گاز‌های شیمیایی مانند رنگ کردن مو‌ها و استفاده از پودر دکلره نیز به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن