استانی

مدارس مجدد تعطیل شدند!

۲ مورد ابتلا به کرونا در خراسان رضوی

کد خبر : 28074

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آخرین آمار از وضعیت کرونا در استان را اعلام کرد. بر اساس اعلام حمیدرضا رحیمی، تا ساعت ۱۷ روز جمعه، طبق اعلام وزارت بهداشت، در استان خراسان رضوی دو مورد مثبت ابتلا به کرونا گزارش شده است.

به گزارش صبح مشهد، وی آمار افراد بستری دچار سندروم حاد تنفسی در استان را نیز ۴۵۱ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۶۳ نفر در مشهد بستری هستند، همچنین در شهرستان های نیشابور ۱۰۱ نفر، سبزوار ۴۷ نفر، تربت جام ۱۲ نفر، تربت حیدریه ۸۴ و گناباد ۴۴ نفر به علت سندروم حاد تنفسی بستری شدند و برای آن ها اقدامات درمانی انجام می شود. وی میانگین سنی افراد بستری شده مبتلا به سندروم حاد تنفسی در استان را ۴۰ سال اعلام کرد و افزود: به لحاظ ترکیب جمعیتی نیز درصد آقایان و بانوان بستری ۵۰ – ۵۰ است.
روز پنج شنبه گذشته جلسه ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استانداری برگزار شد. به گزارش روابط عمومی استانداری، جعفری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در حاشیه این جلسه گفت: برای کنترل ویروس کرونا تمام امکانات موجود استان در زمینه تدارکات، نیروی انسانی و ظرفیت دستگاه‌ها در خدمت دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار می گیرد. استاندار نیز روز پنج شنبه به همراه اعضای ستاد تدبیر در نشست مشترک با جمعی از پزشکان متخصص عفونی و ریه، چگونگی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا را بررسی کردند. در این نشست، تعدادی از پزشکان متخصص و اعضای هیئت علمی گروه عفونی و ریه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تشریح آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا و راهکارهای پیشگیری و مقابله با آن پرداختند.
تعطیلی ۳ روزه مدارس و یک هفته ای دانشگاه های استان
مدیر کل آموزش و پرورش استان اعلام کرد همه مدارس استان تا روز دوشنبه دوازدهم اسفند ماه طبق تصویب ستاد مقابله با ویروس کرونا تعطیل است. قاسمعلی خدابنده در گفت و گو با «خراسان رضوی» افزود: مدارس تا روز دوشنبه تعطیل اعلام شده اما تمهیداتی اندیشیده شده تا دانش آموزان بتوانند درس های عقب افتاده را از طریق آموزش مجازی جبران کنند.
همچنین بنابراعلام وزیر بهداشت، کلاس‌های دانشگاه‌ها تا پایان هفته تعطیل هستند و استادان به صورت مجازی امور آموزشی را ارائه می‌دهند.

تهیه و توزیع ۲۰۰۰ بسته بهداشتی در حاشیه مشهد
همچنین به گزارش فارس، موسوی مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: برخی سمن‌های حوزه بهداشت و مجمع خیران سلامت از روز گذشته تا کنون، دو هزار بسته ضدعفونی کننده تهیه و در حاشیه شهر و مراکز خیریه توزیع کرده اند.آن طور که مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد نیز اعلام کرده است: برخی صاحبان صنوف فروش تجهیزات پزشکی در خیابان چمران مشهد در حرکتی خودجوش اقدام به توزیع دستکش و ماسک رایگان بین مردم کردند. امیر دلداری افزود: با توجه به شیوع کرونا چند گشت ویژه نظارت و بازرسی در شهر مشهد فعال شده و به صورت شبانه روزی بر عرضه کالا و خدمات نظارت دارد.جمعی از استادان، کارشناسان و دانشجویان دانشکده داروسازی نیز در اقدامی جهادی اقدام به تهیه محلول های ضد عفونی کننده بر اساس استانداردهای سازمان جهانی بهداشت کردند.
خودداری از مراجعه مستقیم به بیمارستان های شریعتی و علوی
مردم از مراجعه به بیمارستان های شریعتی و علوی جدا خودداری کنند زیرا با حضور مستقیم در بیمارستان ها هیچ اقدامی صورت نمی گیرد و تنها بیمارانی که در مراحل تشخیص ابتدایی، مشکوک باشند با تجهیزات و آمبولانس ویژه منتقل خواهند شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد افراد هنگامی که علایم مشکوک به کرونا را مشاهده کردند در اولین مرحله به ۹ مرکز تشخیص ابتدایی مراجعه کنند. در این مراکز تنها آزمایش اولیه از خون و ریه گرفته می شود و پس از اعلام نتیجه آزمایش طبق دستور پزشک، بیمار به مراکز سه گانه برای آزمایش ارسال می شود و در نهایت بیماران مشکوک با آمبولانس و تجهیزات ویژه این بیماری به بیمارستان های شریعتی و علوی منتقل می‌شوند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن