شهری

نتیجه آزمون وسع ۷۸ درصد از متقاضیان بیمه اجباری سلامت در خراسان رضوی تعیین شد

کد خبر : 27832

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: نتیجه آزمون وسع ۷۸ درصد از ۲۸۰ هزار نفری که تاکنون در طرح پوشش اجباری بیمه همگانی سلامت در خراسان رضوی ثبت نام کرده اند، مشخص شد.
به گزارش صبح مشهد، دکتر سید مرتضی وجدان افزود : طرح پوشش اجباری بیمه سلامت در استان خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور از ۱۵ آبان ماه آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه ۹۹ ادامه دارد.
وی خاطر نشان کرد: از نتایج تعیین شده توسط آزمون وسع تاکنون حدود ۲۵ هزار نفر در خراسان رضوی به دفاتر پیشخوان مراجعه کرده و دفترچه خود را تحویل گرفته اند که ۹۵ درصد آنان در دهک های ۱و۲و۳ قرار داشته اند و به صورت رایگان تحت پوشش خدمات قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: ۳ درصد افرادی که برای آنها دفترچه صادر شده است در دهک های ۴ تا ۷ قرار گرفته اند که مشمول ۵۰ درصد تخفیف حق سرانه بیمه می باشند وسایر دهک ها بایستی حق بیمه خود را به صورت کامل پرداخت نمایند.
دکتر وجدان خاطر نشان کرد: آزمون وسع بر اساس دهک های درآمدی توسط وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی تعیین می شود و بیمه سلامت نقشی در این خصوص ندارد.

بیمه سلامت خراسان رضوی بیشترین تعداد بیمه شدگان روستایی را در سطح کشور دارد

وی از افزایش تعداد دفاتر پیشخوان اداره کل بیمه سلامت استان خبر داد و گفت: تعداد دفاتر پیشخوان از ۵۸ به ۸۴ دفتر از ابتدای سال جاری تاکنون افزایش یافته است.
وی خاطر نشان کرد: بیمه سلامت خراسان رضوی هم اکنون بیشترین تعداد بیمه شدگان روستایی در سطح کشور را به خود اختصاص داده است و از سوی دیگر رتبه سوم به لحاظ تعداد موسسات طرف قرارداد در کشور را داراست.

وی رسیدگی اسناد بستری به صورت الکترونیک در ۴۱ بیمارستان، اجرای نسخه نویسی الکترونیک در ۸ شهرستان، استحقاق سنجی و رفع هم پوشانی بیمه ای به تعداد ۲۴ هزار نفر ، طرح نظام ارجاع الکترونیک و طرح ارزیابی مناسب بودن میزان اقامت بیمارستانی از جمله پروژه های اجرا شده توسط اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی در سالجاری است.
وی در پایان از تسویه حساب و پرداختی های بیمه سلامت تا پایان شهریور ۹۸ خبر داد و گفت: در این خصوص از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۳۵ میلیارد تومان به موسسات غیر دانشگاهی و دولتی و خیریه پرداخت شده است.
و مبلغ ۳۳۱ میلیارد تومان به موسسات دانشگاهی و ۱۱۲ میلیارد تومان نیز جهت سطح یک روستایی پرداخت شده است که به این ترتیب مطالبات موسسات دانشگاهی تاآخر شهریور ۹۸ پرداخت و تسویه شده است .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن