اقتصادیستون اصلی

اتاق بازرگانی ایران بار دیگر با لهجه مشهدی

کد خبر : 5486

حسین بردبار:هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران ظهر دیروز دررقابتی تنگاتنگ میان دونامزد ریاست اتاق سرانجام غلامحسین شافعی ، رئیس اسبق اتاق بازرگانی ایران ورئیس فعلی اتاق مشهد را با ۱۹۸ رای مثبت دربرابر ۱۹۴ رای متعلق به مسعود خوانساری دیگر نامزد ریاست و رئیس فعلی اتاق تهران به عنوان رئیس پارلمان بخش خصوصی برگزید.


به گزارش صبح مشهد ، هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران که پس از بیماری و استعفای محسن جلالپور، رئیس قبلی تشکیل جلسه داده بود،پس از تشکیل هیات رئیسه سنی به ریاست علاء میرمحمد صادقی و سخنان دو نامزد رقیب، غلامحسین شافعی را برای دومین بار به ریاست اتاق بازرگانی ایران برگزید و بدین ترتیب باردیگر ریاست پارلمان بخش خصوصی به یک نامزد غیرتهرانی سپرده شد.این درحالی است که از ابتدای انقلاب تا آذر ۹۲ یعنی زمان انتخاب اول غلامحسین شافعی به عنوان ریاست اتاق ایران ،همواره ریاست اتاق های بازرگانی ایران از تهران بود.
در جلسه انتخابات ابتدا مسعود خوانساری براساس حروف الفبای فارسی به پشت تریبون هیات نمایندگان اتاق بازرگانی رفت و با بیان این که به لطف توافق هسته ای و اجرای برجام امید به سرمایه گذاری خارجی در کشور بیشتر شده است، گفت: امروز دولتی بزرگ عرصه تنفس را برای بخش خصوصی تنگ کرده است و اندازه بزرگ دولت موجب دولتی شدن اقتصاد ایران شده است.
شافعی ، رئیس پیشین اتاق بازرگانی ایران و مشهد نیز با بیان این که دولت نباید به ما به عنوان یک بدهی نگاه کند بلکه باید این نگاه را تغییردهیم تا به عنوان یک دارایی ما را ببیند، افزود:اتاق ایران هیچگاه نباید وارد گروه بندی های سیاسی شود.
وی با انتقاد از این که ما درتهران نشسته ایم و برای تمام کشور یک نسخه واحد صادر می کنیم، ادامه داد: تا الان اقتصاد به سیاست یارانه داده است اما ازحالا به بعد باید کاری کنیم که سیاست به اقتصاد یارانه بدهد.
درخور ذکر است کل حاضران این جلسه در زمان رای گیری ۴۰۱ نفر از۴۴۹ عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران بودند که پس از قرائت آرا مشخص شد که ۴ نفر رای ندادند و ۵ رای مخدوش بود و در نهایت غلامحسین شافعی با ۱۹۸ رای به عنوان رئیس اتاق بازرگانی ایران برگزیده شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن