اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

آیین همبستگی و همدردی دانش آموزان مشهدی با کودکان مظلوم غزه در میدان فلسطین

کد خبر : 55269

شهردار منطقه ۱ مشهد از برپایی اجتماع بزرگ و باشکوه دانش آموزان مشهدی در اعلام همبستگی ، همدلی و حمایت از کودکان مظلوم فلسطین به خصوص غزه خبر داد .

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱ ، جواد مسلم گفت : این اجتماع توسط معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۱ و با مشارکت شورای اجتماعی محله فلسطین برگزار شد .

وی افزود :در این راستا فراخوانی توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه و با مشارکت رابطین آموزش و پرورش منطقه منتشر شد که بیش از ۱۰ مدرسه از سطح منطقه و دیگر مناطق در این برنامه مشارکت کردند.
شهردار منطقه یک تصریح کرد :با توجه به برنامه ریزی های به عمل آمده، تجمع دانش آموزان امروز یکم آبان ماه از ساعت ۹ صبح در حاشیه میدان فلسطین مشهد برگزار و شامل برنامه های مختلفی همچون اجرای گروه عمونواب و مش ماشالله، اجرای گروه سرود و همخوانی قطعه هایی مثل سلام فرمانده و سایر نواها و نماهنگ هایی که در حمایت از مردم فلسطین در فضاهای های هنری مختلف کشور معرفی شده بود،صورت گرفت.

او ادامه داد :شعرخوانی و اجرای سرود توسط دانش آموزان،قرائت قرآن توسط یکی از دانش آموزان به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی به جهت حمایت از قرآن و در راستای اقداماتی همچون قرآن سوزی که متاسفانه چندی پیش رخ داد از دیگر برنامه هایی بود که در این مراسم اجرا گردید.

شهردار منطقه ۱ مشهد همچنین گفت : ترسیم نقاشی دیواری دیگر برنامه ای بود که در حاشیه این مراسم اجرا شد و دانش آموزان بر روی سازه ای که در حاشیه میدان نصب شده بود، نقاشی ها و پیام ها و دلنوشته های خود را برای کودکان فلسطینی ترسیم کردند .

در این برنامه همچنین اجرای گریم چهره کودک بر روی صورت بچه ها با نقش های پرچم فلسطین و پرچم جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

مسلم گفت: در پایان این مراسم قطعنامه و عهد نامه ای در اعلام حمایت از کودکان فلسطینی و همینطور اعلام انزجار دانش آموزان مشهدی از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه قرائت گردید .

جواد مسلم خاطرنشان کرد : این مراسم که با حضور و مشارکت بالغ بر ۶۰۰ کودک دانش آموز آغاز شد و شکل گرفت،با همراهی مردم منطقه و استقبال رهگذران روبه رو شد و بخشی از شهروندان نیز در این اجتماع شرکت کردند.
شهردار منطقه ۱ مشهد در پایان هدف از این برنامه را ترویج فرهنگ ایثار و حمایت از مظلومان جهان در بین دانش آموزان و نونهالان و اهمیت نقش بیداری اسلامی ذکر کرد و گفت : همان گونه که بارها در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز تاکید شده که نسل نوجوان و جوان ما باید آگاه باشند، مراسم اعلام همبستگی و همدلی کودکان مشهد هم با چنین رویکردی برپا شد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن