شهری

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد:

ظرفیت مشهد در ساخت طلا و جواهر بالاست

کد خبر : 27310

یک سال فرصت، برای ماندگاری عنوان شهر جهانی گوهرسنگ ها
صبح مشهد– مشهد ظرفیت ویژه ای برای ساخت و فروش طلا و جواهر دارد. مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با بیان این مطلب، خام فروشی را معضلی دانست که در همه ابعاد به کشور آسیب می رساند. «محمد سنجری» در آیین افتتاح اولین مرکز مشاوره کارآفرینی اطلاع رسانی و خدمات کارآفرینی در حوزه طلا، جواهر و زیورآلات لوتوس، به نرخ ۶٫۳ درصدی بیکاری استان اشاره کرد که بعد از خراسان جنوبی در کشور، کم ترین است و افزود: معادن و سنگ های قیمتی در خراسان های رضوی، شمالی و جنوبی، ظرفیتی است که می توان از آن در صنعت جواهر استفاده کرد. به گفته وی، برای این کار نیازی به کارخانه ها، سوله های بزرگ و … نیست بلکه هر خانه حاشیه شهر هم می تواند کارگاهی برای این تولیدها باشد. وی، ادامه داد: با ظرفیت های متعدد از جمله حضور ۳۰ میلیون زائر و مسافر، مشکلی برای فروش دست ساخته های طلا و جواهر نخواهد بود و این از امتیازهای دیگر خراسان رضوی است.
مشهد؛ تنها خوشه صنعتی جواهرات
رئیس کانون جواهرات و سنگ های قیمتی ایران هم در این مراسم در بیان مزایای نسبی صنعت جواهر، گفت: این صنعت، ارزش افزوده بسیاری در کنار سرمایه و فضای کم برای ایجاد شغل، به دنبال دارد. دکتر «محمد جواد پیش بین» با توجه به معرفی مشهد به عنوان شهر جهانی گوهرسنگ ها افزود: داوران بین المللی مشهد را در مقایسه با بمبئی هند و بانکوک تایلند برای چهار سال بدین نام انتخاب کردند و حدود یک سال تا دفاع از این عنوان، فرصت است بنابراین باید برای ماندگاری و دائم شدن این شهرت جهانی، باید تلاش شود. او از مشهد به عنوان تنها خوشه صنعتی جواهرات در کشور که ترکیبی از سنگ و فلز است، نام برد و افزود: در تهران، اصفهان و یزد، خوشه های صنعتی طلا فعال است اما خوشه صنعتی جواهرات، فقط به مشهد تعلق دارد.
مدرس آکادمی طلا و جواهر این مرکز هم با یادآوری انتخاب مشهد به عنوان شهر جهانی گوهر سنگ ها گفت: مرکز در چهار بخش شامل طراحی و ایده پردازی، تولید نقره، آکادمی و گالری هنری فعالیت می کند. «نیلوفر میرشهیدی» با تاکید بر تلاش برای حفظ لقب شهر گوهرسنگ ها در یک سال باقیمانده از زمان چهار ساله آن افزود: فضایی برای کار اشتراکی با عنوان کافه کارآفرینی به منظور ارائه مباحث مرتبط با فعالیت راه اندازی شده است.
به گزارش خبرنگار ما این مرکز با حضور مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فنی و حرفه ای، معاون مدیر کل میراث فرهنگی و جمعی از مسئولان افتتاح شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده + 17 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن