شهری

هواشناسی از سطح هشدار نارنجی مخاطرات جوی برای غالب نقاط استان خبر داد

مشهد یخ می زند!

کد خبر : 27224

هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه ای از سطح هشدار نارنجی مخاطرات جوی برای اغلب نقاط استان خبر داد و اعلام کرد، بارش های پرحجم برف و باران در راه استان است. همچنین کارشناسان هواشناسی از کاهش شدید دمای هوا طی این هفته در استان و به خصوص مشهد خبر داده و اعلام کرده اند که دمای هوای مشهد تا ۱۰ درجه زیر صفر نیز کاهش می یابد.
صبح مشهد: در اطلاعیه هواشناسی خراسان رضوی آمده است: آخرین به روز رسانی نقشه‌ها و مدل های هواشناسی نشان دهنده افزایش حجم بارش‌ها به ویژه طی روزهای شنبه و یک شنبه این هفته در غالب نقاط استان است. نوع مخاطره به صورت سطح هشدار نارنجی مخاطرات جوی برای غالب نقاط استان و منطقه اثر آن بیشتر نقاط استان به ویژه نیمه جنوبی و شرقی است که حجم بارش در این نواحی تا حدود ۶۰ میلی متر پیش‌بینی می‌شود. فعالیت هسته بارشی تا روز دوشنبه ادامه دارد اما هوای سرد تا پایان هفته ماندگار خواهد بود. پیش بینی می شود طی این مدت شاهد آب گرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و احتمال رخداد سیلاب، لغزندگی جاده‌ها، مه‌آلودگی، کاهش دید، وزش باد شدید و کولاک برف ، کاهش محسوس دما (در نواحی سردسیر حداقل دما شبانه به کمتر از ۱۰ درجه زیر صفر خواهد رسید)، یخبندان و لغزندگی معابر و محورها همچنین اختلال در سیستم حمل و نقل استان باشیم. توصیه می شود تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی درنظر گرفته شود. همچنین بر توقف نکردن و تردد در حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از سفرهای غیر ضروری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، نرفتن به ارتفاعات و مناطق کوهستانی (به ویژه عملیات کوهنوردی) تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها همچنین تأمین سوخت تاکید می شود.

به گزارش ایرنا، نقشینه کارشناس هواشناسی کشور نیز در این زمینه گفت: شهر مشهد صبح دوشنبه و سه شنبه کمینه دمای ۹ تا ۱۰ درجه زیر صفر را خواهد داشت و طی این دو روز هوا تا حدود ۱۰ درجه زیر صفر سرد خواهد شد و این کاهش دما را برای شرق کشور نیز خواهیم داشت. وی افزود: البرز، گیلان، مازندران، مشهد، تهران، دامنه‌های البرز، انزلی، دماوند، آبعلی و قزوین نقاطی هستند که در روزهای آینده (احتمالا شنبه و یک شنبه) به صورت متناوب دچار بارندگی باران و برف خواهند شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن