دانش و فناوریشهری

با بهنگام سازی دقیق ترین و جدیدترین نقشه شهر مشهد محقق شد؛

جزئی ترین نقشه شهر مشهد در دسترس شهروندان

کد خبر : 43818

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: جدیدترین و دقیق ترین نقشه های شهری در مقیاس بزرگ برای شهروندان قابل مشاهده شده و به زودی نیز نقشه هر منطقه بر روی پرتال همان منطقه بارگذاری می شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مهدی بدیع فرخد در خصوص تفاوت شاخص نقشه های تولید شده، با دیگر نقشه های عمومی در دسترس (همانند google map و …) بیان کرد: ما در عصر فناوری اطلاعات قرار داریم که رقابت در این عرصه بسیار شدید است. نقشه های open source مانند گوگل و.. در اختیار عموم مردم تمام نقاط جهان قرار گرفته است. اما زمانی که از نقشه صحبت می کنیم باید به میزان دقت آن توجه کرد.

وی با بیان اینکه اطلاعات مکانی از چند وجه، برای شهرداری ها اهمیت دارد و این اطلاعات هم می تواند مبنای برنامه ریزی شهری بوده و هم به بهینه سازی پیمان های شهری کمک کند، گفت: مقیاس نقشه بسیار حائز اهمیت است. نقشه هایی همچون گوگل، کوچک مقیاس هستند و لذا در اینگونه نقشه ها شما نمی توانید جزئیاتی همچون پیاده رو ها یا عوارض کوچکی نظیر مبلمان شهری را که شهرداری برای آنها هزینه صرف می کند را ببینید. به همین دلیل برای انجام کارهای عمرانی و تدقیق پیمانهای شهری، به نقشه های بزرگ مقیاس نیاز داریم.

بدیع افزود: در پروژه ای که اخیرا در حال پیگیری و اجرا است؛ نقشه معابر شهر مشهد با تمام جزئیات آن بهنگام شده است. اطلاعاتی نظیر پیاده روها، سواره رو ها، جوی و جدول، تقاطع های غیر همسطح، محل های خط کشی عابر پیاده، زیرگذرهای عابر پیاده و … تماما در این نقشه بروز شده است. همچنین در نتیجه ی تعاملات بین سازمانی با سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری، این نقشه گویا شده و بنابراین تمامی نامگذاری های مصوب بر روی معابر شهر مشهد، در نقشه قابل مشاهده می باشد .

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد درخصوص بسترهای انتشار این اطلاعات نیز گفت: بسترهای مختلفی برای اشتراک گذاری نقشه و اطلاعات جغرافیایی وجود دارد که اصلی ترین آن پرتال sdi.mashhad.ir است؛عموم شهروندان میتوانند با مراجعه به آن، براساس روش ها و گزینه های پیش بینی شده، به اطلاعات مورد نیاز دسترسی یابند. لازم به ذکر است که نقشه مذکور به زودی در پرتال های مناطق شهرداری به تفکیک منطقه قابل مشاهده خواهد بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن