شهری

آزمون کانون کارشناسان رسمی دادگستری خراسان رضوی برگزار شد

کد خبر : 26951

روز گذشته همزمان باسراسر کشور آزمون متقاضیان کارشناسی رسمی دادگستری در ۴ دانشکده الهیات، دامپزشکی، معماری وشهرسازی و علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد بر گزار گردید.
به گزارش صبح مشهد، رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان خراسان رضوی درگفتگو با خبرنگار ما گفت: تعداد ثبت نام کنندگان در کشور بالغ بر ۵۵ هزار نفر بودند که تعداد متقاضیان کارشناسی در استان ۲۸۱۱ نفر می باشند که از این تعداد ۲۳۹۰ نفر آقایان و ۴۲۱ نفر از نیز بانوان شامل می شوند.
محمود دلپسند که در محل آزمون حضور داشت، اضافه کرد: در این آزمون تعداد۲۴۶۰ نفر از داوطبان در جلسه حضور داشتند و تعداد۳۵۱نفر نیز غایب بودند.
وی بیشترین ثبت نام کنندگان در آزمون را از رشته راه وساختمان با ۲۹ درصد و کمترین را در رشته گاز و منابع طبیعی با ۳ درصد عنوان کرد.
ریاست کانون کارشناسان رسمی دادگستری نحوه پذیرش اولیه در آزمون را کسب ۶۰ درصد نمره کتبی اعلام کرد و افزود: نتایج تا آخر بهمن ماه امسال توسط سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام می شود و پس از انجام مصاحبه و گزینش، درنهایت تعداد ۵۸۰ نفر از سوی شورای عالی کارشناسان رسمی به عنوان قبول شدگان نهائی، به کانون استان معرفی می شوند.
دلپسند در مورد مراحل بعد از اعلام نتایج نهایی، به خبرنگار ما گفت: قبول شدگان اولیه باید در سایر مراحل گزینش شامل مصاحبه تخصصی و صلاحیت های اجتماعی نیز پذیرفته شوند.
وی ادامه داد: متقاضیان پس از پذیرش نهایی باید یکسال دوره کارآموزی طی کنند و سپس با حضور در مراسم اتیان سوگند، به عنوان کارشناس رسمی دادگستری استان خراسان رضوی اجازه فعالیت خواهند داشت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن