استانی

مردم شهرستان گاز خیز سرخس در جستجوی گاز!

کد خبر : 26812

از حدود یک ماه گذشته گلایه‌های مردم شهرستان «گاز خیز» سرخس از کمبودها در تامین فرآورده‌های نفتی از جمله «گاز مایع» و «نفت سفید» در این شهرستان زیاد شده و در برخی روزها شاهد صف‌های طولانی در روستاهای هدف برای تامین «گاز مایع» هستیم.
به گزارش صبح مشهد به نقل از صبح توس، از حدود یک ماه گذشته گلایه‌های مردم شهرستان «گاز خیز» سرخس از کمبودها در تأمین فرآورده‌های نفتی ازجمله «گاز مایع» و «نفت سفید» در این شهرستان زیاد شده و در برخی روزها شاهد صف‌های طولانی در روستاهای هدف برای تأمین «گاز مایع» هستیم.

یکی از اهالی روستای چکودر سرخس در گفتگو با خبرنگار ما درباره کمبود سهمیه نفت و گاز در این روستا گفت: یکی از مشکلات عمده‌ای که این روزها اهالی این روستا با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، کمبود سهمیه نفت و گاز و آرد به تعداد خانوارهای ساکن در این روستا است.

وی افزود: متأسفانه به علت افزایش جمعیت ساکنان این روستا، چندین سال است که سهمیه خانوارها افزایش نیافته که نتیجه آن نارضایتی مردم از این وضعیت سهمیه‌بندی است.

این شهروند ساکن روستای چکودر سرخس بیان کرد: امیدواریم مسئولان امر نسبت به افزایش سهمیه به تعداد خانوارهای ساکن در روستا همت کنند تا دیگر ‌شاهد نگرانی مردم این روستا در تأمین ضرورت‌های ابتدایی زندگی نباشیم.

شهروند دیگر ساکن روستای شورلق سرخس نیز با گلایه از کمبود سهمیه‌بندی‌ها درباره گاز مایع و نفت سفید تصریح کرد: از مسئولان محترمی که با نعمت گاز طبیعی، خانه و خانواده خود را در سرمای پاییز و زمستان گرم نگه می‌دارند، انتظار داریم نسبت به تأمین نفت و گاز مایع موردنیاز در روستاهای بدون گاز شهرستان ازجمله روستای شورلق اقدامات کنند.

وی عنوان کرد: وضعیت تأمین نفت سفید در روستای شورلق مناسب نیست و مردم با سرمای این روزها دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

صف‌های طولانی گاز مایع در روستای شیرتپه سرخس

یکی از مخاطبان صبح توس، ضمن ارسال تصاویر و فیلم به خبرنگار ما از صف‌های طولانی گاز مایع در روستای شیرتپه گفت: باوجوداینکه این روستا از مهر پارسال از گاز طبیعی بهره‌مند شده، اما حدود ۱۵۰ خانوار در این روستا که وضعیت اقتصادی آن‌ها هم برای لوله‌کشی منزل و پرداخت اشتراک برای تأمین گاز طبیعی خوب نیست، همچنان متقاضی دریافت گاز مایع هستند و این در حالی است که مسئولان از قطع سهمیه گاز مایع در این روستا با توجه به بهره‌مندی گاز طبیعی می‌گویند.

مشکلی در تأمین فرآورده‌های نفتی در سرخس نداریم

مدیر پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه سرخس در گفتگو با خبرنگار صبح توس، درباره گلایه مردم برخی روستاهای سرخس برای کمبود نفت سفید و گاز مایع اظهار کرد: مشکلات و کمبودهایی در تأمین گاز مایع از حدود یکی دو ماه گذشته داشتیم که با پیگیری‌های صورت گرفته این کمبودها برطرف شد و این موضوع را ساماندهی کردیم.

محمدرضا عیسی با بیان اینکه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی تأمین‌کننده فرآورده‌های نفتی است، تصریح کرد: شرکت پخش مسئولیت تأمین فرآورده‌های نفتی را بر عهده دارد و کار توزیع و نظارت بر عهده اداره صنعت، معدن و تجارت و دهیاری‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه هم‌اکنون در رابطه با تأمین فرآورده‌های نفتی در شهرستان هیچ مشکلی نداریم، بیان کرد: فرآورده‌های نفتی به‌طور منظم و دوره‌ای و بر اساس سهمیه‌هایی که برای شهرستان تعیین شده، تأمین و توزیع می‌شود.

مشکلات گازی عجیب، اما واقعی در شهرستان گاز خیز سرخس

مشکلات گازی در شهرستان گاز خیز سرخس که تأمین‌کننده گاز ۶ استان کشور است، از سال‌های دور تا امروز نقل محافل شده که چرا شهرستانی که خود تأمین‌کننده گاز ۶ استان کشور است باید نیمی از روستاهایش از این نعمتی که خود تولیدکننده آن هستند، بی‌بهره باشند.

به گزارش صبح توس، هم‌اکنون از ۸۴ روستای بخش مرکزی و مرزداران شهرستان سرخس، ۶۶ روستا با جمعیت ۱۴۶۰۰ خانوار مطابق با مصوبه مجلس شورای اسلامی واجد شرایط گازرسانی محسوب می‌شوند که فقط ۳۷ روستا از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند؛ داستانی عجیب برای شهرستان گاز خیز سرخس که به واقعیتی غیرقابل‌انکار تبدیل شده و رفع آن نیازمند تدبیر و اقدامات فوری از سوی مسئولان است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 + 19 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن