استانی

طاهره کاهانی رئیس انجمن صنفی آرایشگاه های بانوان مشهد مطرح کرد:

بانوان کارآفرین پیشگام در توسعه اقتصاد و هنر هستند

کد خبر : 27646

در جامعه ما زنان نقش موثری در گسترش کسب و کار بخصوص در عرصه های هنری دارند که خود فرصتی برای تحقق توسعه و رفع بیکاری محسوب می شود.

به گزارش صبح مشهد، طاهره کاهانی رئیس انجمن صنفی آرایشگاه های بانوان مشهد با بیان این که حضور بانوان جامعه به عنوان قشر عظیمی که نیمی از جمعیت را تشکیل می دهند و بسیاری از آنان با توجه به فعالیت های اقتصادی، هنری، اجتماعی ، فرهنگی و ورزشی می تواند نقش تعیین کننده ای در حوزه کارآفرینی اشتغال و رشد توسعه اقتصادی داشته باشد، افزود: حضور بانوان در این قشر در شکوفایی اقتصادی بر کسی پوشیده نیست و در این سالهای اخیر هم بانوان سهم بالایی را در حوزه کارآفرینی ایفا کرده اند در حالیکه کارآفرینی به نوعی فرآیند نوآوری و بهره گیری از فرصت ها با تلاش بسیار و با انگیزه های مختلف و رضایت شخصی افراد همراه است.

وی ادامه داد: بر پایه آمار ها بیشترین درصد کار آفرینان کشورهای توسعه یافته را زنان تشکیل می دهند، لذا امروزه ضرورت کارآفرینی به منزله راهی برای تحقق توسعه و رفع بیکاری است و با توجه به اینکه بسیاری از بانوان و افراد تحصیل کرده ما به رشته های هنری به خصوص رشته هنری در صنعت زیبایی رو آورده اند، این بانوان با ورود به عرصه کسب و کار تحولات شگرفی را در توسعه و ارتقا هنر از نظر اقتصادی و اجتماعی ایجاد کرده اند که البته باید اشاره کرد که این هنر جزء مشاغل و کسب و کار های خانگی بوده و حضور بهتر و موثر زنان در رونق کسب و کار های خانگی میزان ظرفیت و توانمندی آنان را در حوزه های مختلف نشان می دهد.
رئیس انجمن صنفی آرایشگاه های بانوان مشهد خاطر نشان ساخت: بانوان هنرمند آرایشگر ها می توانند نقش تعیین کننده ای در اشتغال و رشد و توسعه اقتصادی جامعه داشته باشند و با توجه به مهارت، ابتکار ،پشتکار و اعتماد به نفسی که این قشر دارند، میتوانند موفق عمل کنند.
وی تاکید کرد: در جامعه کنونی زنان نقش موثری در گسترش کسب و کار بخصوص در عرصه های هنری دارند.
طاهره کاهانی کسب اعتبار را یکی از شاخص ترین و مهم ترین ویژگی واحد های صنفی آرایشگری دانست و گفت: البته ناگفته نماند که برای عزیزان آرایشگر و علاقمندان به این رشته باید تسهیلاتی و وام هایی را از طریق شبکه بانکی در نظر گرفت و هم چنین شهرداری محترم تعاملات ویژه تر و حمایتی تری را برای این قشر هنرمند کارآفرین فراهم سازد.
وی در پایان گفت: باید تشکر ویژه ای داشته باشم از تمامی سازمان ها – ادارات و نهاد های دولتی و غیر دولتی بخصوص مدیر کل محترم اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی حناب آقای مهندس سنجری ؛ اداره نظارت بر اماکن عمومی استان ؛ جناب سرهنگ حسینی و همکاران و کارشناسان محترمشان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس استانداری محترم و مدیر کل محترم در امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی سرکار خانم مهندس طهماسبی و همکاران محترمشان ؛ فرماندار محترم مشهد جناب آقای هاشمی و همکاران و مشاور محترم فرماندار ؛ مسئولین و کارشناسان محترم بهداشت محیط و علوم پزشکی و … سایر ادارات استان و مشهد که مارا در راستای توسعه و ترویج کار آفرینی و ایجاد اشتغال برای بانوان همراهی و حمایت نمودند، صمیمانه تشکر و قدر دانی نمایم.

گفتنی است طاهره کاهانی، در حال حاضر رئیس انجمن صنفی آرایشگاه های بانوان مشهد و دارای تحصیلات دانشگاهی در رشته مدیریت کسب و کار هست. شروع فعالیت های فرهنگی و اجتماعی وی از سالهای ۶۷ به بعد بود که همزمان با کار آرایشگری به فعالیت های ورزشی که منجر به مربیگری و استادی در زمینه های ورزشی شد.
دیگر سوابق وی به شرح ذیل است:
– مسئول آموزشگاه سینمایی گریم چهره سازان شرق
– چهار سال نایب رئیس هیئت کوهنوردی و شاگردان زیادی تربیت نموده که الان در مقام مربی در این رشته ها فعالیت دارند.
– از سال ۸۹ تا پایان سال ۹۳ به عنوان رئیس اتحادیه صنف بانوان آرایشگر فعالیت نموده است. همچنین مشاور عالی کانون حرف استان می باشد.
– دبیر کمیسیون اشتغال و اقتصاد در مجمع مشورتی زنان استانداری خراسان رضوی و در حال حاضر عضو هیئت رئیسه مجمع مشورتی زنان فرمانداری مشهد است.
وی در بسیاری از کار گروه ها و کمیسیون ها و خیریه های استانی هم به صورت افتخاری فعالیت دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 + 19 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن