استانی

هیات اجرایی انتخابات در خراسان رضوی صلاحیت ۴۸ نفر را رد کرد

کد خبر : 26679

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: ۴۸ نفر از افراد ثبت‌نام شده به عنوان داوطلبان نامزدی انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان پس از بررسی هیاتهای اجرایی در ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی، رد صلاحیت شدند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، حسن جعفری روز چهارشنبه افزود: بر اساس “قانون انتخابات” بیست و ششم آذر ماه جاری آخرین روز تشکیل نشست هیاتهای اجرایی مراکز حوزه انتخابیه با حضور نمایندگان هیات نظارت انتخابات مجلس شورای اسلامی به منظور جمع‌بندی و تنظیم صورتجلسه بررسی صلاحیت داوطلبان به استناد ماده ۵۰ قانون انتخابات بود.

وی ادامه داد: این امر محقق شد و در چارچوب آن از هزار و ۱۱۴ نفر داوطلب ثبت‌نام شده، صلاحیت ۴۸ نفر مورد تایید قرار نگرفت که تقریباً ۳.۴ درصد مجموع داوطلبان نامزدی انتخابات مجلس را در خراسان رضوی شامل می‌دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: بر اساس ماده ۴۸ قانون انتخابات فهرست داوطلبان نامزی انتخابات به ‌منظور بررسی سوابق و اعلام صلاحیت آنها به وزارت اطلاعات، دادستانی کل، سازمان ثبت احوال، اداره تشخیص هویت و پلیس بین‌الملل ارسال شد. این مراجع نیز نتیجه را در مهلت قانونی به وزارت کشور اعلام و به فرمانداریها ابلاغ کردند.

وی افزود: سوابق اعلامی هزار و ۱۱۴ نفر داوطلبان ثبت‌نام شده نامزدی انتخابات بر اساس مدارک و اسناد معتبر در نشستهای مشترک هیاتهای اجرایی و نظارت بر انتخابات مرکز حوزه‌های انتخاباتی خراسان رضوی مورد ارزیابی قرار گرفت و در این چارچوب صلاحیت ۴۸ نفر از آنان برای حضور در انتخابات به عنوان نامزد نمایندگی مجلس با استناد به مواد ۲۸، ۲۹ و ۳۰ قانون انتخابات تایید نشد.

جعفری گفت: افراد رد صلاحیت شده حق دارند ظرف چهار روز از تاریخ ابلاغ به داوطلب، شکایت مستدل خود را به هیات نظارت استان اعلام کنند. هیات نظارت نیز ۲۰ روز مهلت دارد تا رسیدگی و نتیجه را صورتجلسه و به فرمانداری یا بخشداری مربوطه اعلام کند.

۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند.

استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۲ حوزه انتخاباتی دارد.

حوزه “مشهد و کلات” با پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی بزرگترین حوزه انتخاباتی از نظر شمار جمعیت و تعداد نمایندگان در میان ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی محسوب می‌شود.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفند ماه آینده به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن