استانی

اجرای طرح زمستانی در جاده‌های خراسان رضوی آغاز شد

کد خبر : 26494

 “طرح زمستانی پلیس راه” و دیگر دستگاههای امدادرسان برای رفاه حال زائران و مسافران در مسیر جاده‌های برون‌شهری خراسان‌ رضوی امروز بیستم آذر ماه طی مراسمی در مشهد، آغاز شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در این مراسم گفت: اجرای طرح زمستانی جاده‌ای تا ۲۰ اسفند ماه آتی با همکاری پلیس‌های راه و راهور، اداره‌کل راهداری، اورژانس، جمعیت هلال‌ احمر و دیگر نهادهای امدادی این استان در مسیر همه جاده‌های خراسان رضوی به ویژه مناطق برفگیر، صعب‌العبور و همچنین داخل شهرها ادامه دارد.
سردار محمدکاظم تقوی افزود: در این چارچوب از هزار و ۲۷۵ دستگاه خودروی امدادی در خراسان رضوی بهره‌گیری شده است. ۱۸۵ دستگاه خودرو از این تعداد متعلق به نیروی انتظامی است.
وی در ادامه‌ همچنین ۲۵ درصد ماموریتهای پلیس ۱۱۰ را مربوط به رخدادهای ترافیکی اعلام و بیان کرد: بر همین اساس تقویت ناوگان پلیسهای راهنمایی و رانندگی و راه در دستور کار ناجا قرار دارد لذا اقدامات مناسبی برای تقویت و نوسازی آن صورت گرفته‌ است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: این استان و به ویژه مشهد به دلیل وجود مضجع شریف حضرت امام رضا(ع) وضعیتی خاص دارد لذا ماموریتهای پلیس در خراسان رضوی حساس‌تر سنگین‌تر از فعالیتهای پلیس در دیگر استانهای کشور است.
وی همچنین بر نقش مردم در نظم جامعه تاکید و بیان کرد: مردم در طرحهای پلیس نقش مهمی دارند بنابراین همه شهروندان میبایست در چارچوب امور انتظامی، امنیتی و ایمنی مراقبتهای لازم را مد نظر و عمل قرار دهند.
سردار تقوی گفت: نهادهای مختلف از جمله مدیریت بحران استانداری، دادگستری و مجموعه دستگاههای امدادی و خدماتی خراسان رضوی همکاری خوبی با یکدیگر و همچنین نیروی انتظامی دارند.

وی افزود: این هماهنگی نزدیک و همکاری مناسب نهادهای گوناگون سبب ایجاد و تداوم شرایطی خوب برای شهروندان زائر، مسافر و مجاور در خراسان رضوی شده است.
در چارچوب اجرای طرح زمستانی در خراسان رضوی ماموران پلیس راه در مسیرهای جاده‌ای و راهدارخانه‌های سطح استان مستقر می‌شوند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن