پایتخت فرهنگ اسلامی

حجه الاسلام مروی: در قضاوت دوران تولیت مرحوم طبسی منصف باشیم!

کد خبر : 26437

مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه بین المللی امام رضا علیه‌السلام با حضور حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد.
به گزارش صبح مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مروی در خصوص برخی انتقادات از دوران گذشته آستان قدس و نسبت‌های اشرافی‌گری که گاهی برخی بکار می‌برند، توضیح داد: هیچ کس معصوم نیست و همه گرفتار خطاهای بشری هستم و کسی نمی‌تواند ادعا کند من بدون هیچ خطا و اشتباهی هستم، به مدیریت های گذشته نیز انتقاداتی وارد است، اما در قضاوت‌ها باید واقع بین باشیم، متأسفانه گاهی در مورد گذشتگان به گونه‌ای صحبت می‌شود که گویی در خصوص دوران طاغوت سخن گفته می‌شود.
وی با اشاره به خدمت تولیت فقید آستان قدس رضوی، ابراز کرد: مرحوم آقای طبسی تا پایان عمر در همان خانه طلبگی پیش از انقلاب زندگی کرد، به خانه خود هیچ چیز اضافه نکرد، ۳۷ سال ایشان تولیت بود اما حتی یک ریال حق التولیه برداشت نکرد، در حالی که حق شرعی و قانونی‌اش بود. ایشان بسیار سالم و با سلامت در آستان قدس کار کردند و اکنون اسناد دقت‌های مالی ایشان را ما می‌بینیم که ایشان روی یک ریال هم حساسیت داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به پیشرفت‌های آستان قدس رضوی پس از انقلاب اسلامی ابراز کرد: حرم مطهر پس از انقلاب گسترش قابل توجهی یافت و بسیار بر ظرفیت‌های آن افزوده شده، تأسیس کتابخانه‌ها، مراکز فرهنگی و علمی و همین دانشگاه امام رضا(ع) و بسیاری از مراکز دیگر بعد از انقلاب اتفاق افتاده و بسیاری از مکان‌های با حق التولیه آقای طبسی ساخته شده است اما ایشان هیچ جا تابلو نزد که «من از حق تولیتم این محل را ساختم.» ما نباید گذشته را بطور کل نفی کنیم.
وی ابراز کرد: آقای طبسی یک مبارز انقلابی و زندان رفته و شکنجه دیده در دوران طاغوت بود و دوستی صمیمی با رهبری معظم از قبل از انقلاب و تا بعد از انقلاب داشت. من به عنوان یه طلبه وظیفه خودم می‌دانم حق را بگویم، آقای طبسی بسیار متواضع و با ادب و با اخلاق بود، رفتار اطرافیان را نباید به حساب ایشان گذاشت.

همچنین بخوانید: تولیت آستان قدس رضوی؛ ایران قدرت اول منطقه با وجود ۴۰ سال تحریم دشمنان است

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن