پایتخت فرهنگ اسلامی

۷۰ ناشر خراسان رضوی در نمایشگاه مجازی کتاب تهران شرکت کردند

کد خبر : 37663

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: از ۴۴۱ ناشر فعال در استان ۷۰ ناشر در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران شرکت کردند.

صبح مشهد– افشین تحفه گر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نمایشگاه مجازی تهران از ابتدای بهمن ماه با هزار و ۷۰۰ ناشر داخلی و ۱۸۰ ناشر خارجی گشایش یافته است که از این تعداد ۷۰ ناشر مربوط به خراسان رضوی هستند.

وی اضافه کرد: به طور طبیعی روی آوردن ۷۰ ناشر استانی از چنین رویدادی آن هم در فضای مجازی می‌تواند قابل توجه باشد.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: اعمال تخفیف ۲۰ درصدی از قیمت روی جلد کتابهای مربوط به ناشران داخلی و اعمال تخفیف ۵۰ درصدی از تخفیف روی جلد کتابهای مربوط به ناشران خارجی هدیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کتاب دوستان در این نمایشگاه است.

تحفه گر با بیان این که میزان مشارکت مردم خراسان رضوی در خرید کتاب از نمایشگاه مجازی کتاب تهران به آسانی قابل محاسبه نیست افزود: این مهم باید از طریق میزان فروش ناشران بررسی شود.

وی اضافه کرد: با توجه به استقبال روز افزون مردم از خرید کتاب از طریق نمایشگاه مجازی کتاب تهران به نظر می رسد باید به جبران روزهای نخست و وجود مشکلاتی در خرید کتاب توسط مردم، مدت زمان گشایش این نمایشگاه تمدید شود.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هرچند نمایشگاه مجازی کتاب جای نوع فیزیکی آن را نخواهد گرفت اما به نظر می‌رسد نمایشگاه مجازی کتاب تهران تا حد زیادی به اهداف خود رسیده است و نقش تاثیرگذاری در حوزه اقتصاد نشر داشته و تامین کننده نیاز مصرف کنندگان کتاب است.

به گزارش ایرنا، نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با مشارکت هزار و ۷۳۲ ناشر داخلی و ۱۸۰ ناشر خارجی با عرضه بیش از ۱۲۰ هزار عنوان کتاب از سوی ناشران حاضر در نمایشگاه روز چهارشنبه گذشته اول بهمن ماه آغاز به‌کار کرد.

بازدید و خرید در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران به صورت ۲۴ ساعته است و کتاب ها به صورت رایگان به دست خریداران می رسد و علاقه‌مندان می توانند برای تهیه کتاب از اول تا ششم بهمن ماه به سامانه tehranbookfair.ir مراجعه کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن