اجتماعیزندگی

۵ راه آسان برای تزئین شیک و خاص انار شب یلدا

کد خبر : 25717

اگر به فکر این هستید که انار شب یلدا را به شکل خاص و ویژه تزئین کنید این مطلب را بخوانید. شیوه‌های مختلف چیدن انار شب یلدا مخصوصا برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی توضیح داده شده است.

به گزارش صبح مشهد، تزئین انار شب یلدا مخصوصا اگر مهمان دارید خیلی مهم است. یادتان باشد با این کار هنر و سلیقه خود را نشان می‌دهید و می‌توانید از اعضای خانواده و فامیل پذیرایی خوب و به یادماندنی داشته باشید.

وجود انار در میان خوراکی های شب یلدا به دو دلیل است. اول اینکه انار یک میوه بهشتی است و دوم اینکه به معنای عشق و دوست داشتن است پس وقتی فردی به شما انار هدیه می‌دهد در واقع قصد دارد عشق و مهربانی اش را به شما نشان دهد.

برای تهیه انار مراسم شب یلدا به چند نکته باید توجه کنید اول اینکه انار حتما دانه‌های سرخ داشته باشد.

اما نکته مهم دیگر تزئین انار است. شما می‌توانید به چند روش انار را تزئین کنید.

تزیین انار شب یلدا با گل رز

۱-اگر به عنوان هدیه شب یلدا می‌خواهید انار را تزئین کنید می‌توانید آن را در میان شاخه‌های گل جای دهید بدون اینکه انار را دانه کنید.

برای این کار توجه داشته باشید که حتما انارها بدون خال و یک دست و براق باشد. می توانید تزئین انار را به گل فروشی ها بسپارید توجه داشته‌باشید روی پوست انار مایع براق کننده هم زده باشید تا کاملا برق بزند. می‌توانید انار را میان گل‌های رز سرخ یا سفید قرار دهید.

عروس انار را دانه نکنید


۲- روش دیگر تزئین انار این است که هنگام دانه کردن انار همه بخش‌های آن را دانه به دانه نکنید. عروس آن را نگه دارید . به خوشه‌های یک دست دانه‌های انار عروس هم گفته می‌شود این خوشه‌ها را جدا کنید اما پوست زیر آن را نکنید چرا که برای تزئین کارتان سخت می‌شود.

البته توجه داشته باشید پوست دور را کاملا بگیرید و به اندازه‌ای پوست برای آن نگه دارید که روی چوب خوب بنشیند. می‌توانید خوشه‌های انار را روی چوب‌های مخصوص قرار دهید و با گل تزئین کنید یا حتی می‌توانید آن را با خوشه‌های گندم مخلوط کنید.

مخلوط انار با میوه‌های دیگر برای شب یلدا


۳- اگر قصد دارید انار دانه شده استفاده کنید می‌توانید آن را با میوه‌های دیگر مخلوط کنید. یکی از بهترین و زیباترین روش ها مخلوط کردن دانه‌های انار با میوه‌هایی است که رنگ متضاد آن را دارد. برای این کار از گیلاس استفاده کنید. لیوان‌های گیلاس یا لیوان‌هایی که برش خورده نیستند و از بیرون به صورت شفاف دیده می‌شوند ظروف مناسبی برای این کار هستند.

شما می‌توانید انارهای دانه شده و سرخ را تا نیمه در این گیلاس‌ها بریزید سپس روی آن را با میوه‌های مانند کیوی و انگور بنفش و توت سیاه پر کنید. به تمیزی اطراف گیلاس توجه کنید. همچنین می‌توانید یک شیرینی کوچک یا چند قطعه میوه رنگی دیگر مانند موز و توت فرنگی هم با خلال دندان در این گیلاس‌ها قرار دهید.

تزیین انار به شکل قلب


۴- روش دیگر که بسیار هم آسان است درست کردن شکل های عاشقانه مانند قلب روی پوست انار است. بدون اینکه انار را قاچ کنید با چاقوی مخصوص و تیز که نازک و سریع برش می‌زند شکل قلب یا اشکال دیگر روی پوست انار در بیاورید.

برای تزیین انار شب یلدا از شیب و خرمالو کمک بگیرید


۵- انار را با میوه‌های زمستانی دیگر تزئین کنید. مثلا با خرمالو و سیب می‌توانید یک تزئین بسیار زیبا درست کنید. برای این کار به برگ درخت خرمالو هم احتیاج دارید.

روی یک حلقه با چسب مخصوص برگ‌ها را بچسبانید و سپس انارهای یک دست را در کنار خرمالو با نخی محکم و نازک روی حلقه قرار دهید و آن را تزئین کنید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن