اجتماعیاخبار مهم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی: طرح هلال بهشت در ایام نوروز ۹۷ در خراسان رضوی اجرا می‌شود

کد خبر : 15360

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: طرح نوروزی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با عنوان هلال بهشت از ۲۵ اسفند ماه امسال تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده اجرا می‌شود.
به گزارش صبح مشهد، سیدمجتبی احمدی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: طرح نوروزی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با عنوان هلال بهشت از ۲۵ اسفند ماه امسال تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده در ۲۲ شعبه و یک نمایندگی استان در ۳ حوزه امداد و نجات، جوانان و داوطلبان اجرا می‌شود.
وی افزود: در سطح کشور ۱۳۷۵ پایگاه ثابت و سیار با حضور ۷۵۰۰ نفرروز امدادگر و نجاتگر انجام وظیفه خواهد شد و در سطح استان ۲۵ پایگاه بین شهری، ۲ پایگاه کوهستان، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۳۴ دستگاه خودوری امداد و یک بالگرد MI۱۷ در سطح استان فعال خواهند بود و روزانه ۲۱۰ امدادگر و ۸۸ کارمند در این طرح مشارکت دارند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه در طول طرح برنامه‌های ویژه‌ای را هم در ۲ برنامه تحویل سال نو و سخنرانی مقام معظم رهبری با حضور ۳۰۰ امدادگر و نجاتگر ۱۰۰ نیروی طرح سحاب ثامن جمعیت هلال احمر خراسان رضوی خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: با همکاری تولیت آستان قدس رضوی بالگرد امداد در محدوده حرم مطهر رضوی فعال خواهد بود و تمام تلاشمان سریع‌ترین خدمات در کوتاه‌ترین زمان ممکن خواهد بود.
احمدی تصریح کرد: طرح امداد ترافیکی با مشارکت ۱۷۹۶ نفر روز نیروی جوانان در طول طرح نوروزی و در جهت افزایش ایمنی و سلامت سفر و کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در ۱۴ محور استان اجرا می‌شود.
وی تاکید کرد: در حوزه فرهنگی جمعیت هلال احمر تفاهم‌نامه‌ای با حضور نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کشور و مدیر حوزه علمیه خراسان منعقد شد و در راستای این تفاهم‌نامه برنامه‌های فرهنگی متعددی با حضور طلاب و روحانیون در ۳ استان خراسان بزرگ اجرا خواهد شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره برنامه‌های این مجموعه در شب چهارشنبه آخر سال، بیان کرد: در بحث پیشگیری از حوادث شب چهارشنبه‌سوری و عدم بروز حوادث تلخ در آستانه سال نو طرح‌های آموزشی پیشگیرانه‌ای توسط معاونت جوانان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی اجرا می‌شود.
احمدی گفت: در چند روز گذشته خراسان رضوی میزبان مجمع عمومی جمعیت هلال احمر با حضور مدیرعامل این مجموعه بود و در این مجمع گزارش کار سال ۹۶ و برنامه‌های سال ۹۷ به ویژه بحث تصویب بودجه این سال ارائه و اعلام شد.
وی افزود: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در کنار انجام وظیفه خود به حادثه‌دیدگان جاده‌ای، سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان استان، خدمات‌رسانی‌های ویژه‌ای را هم به حادثه‌دیدگان کوهنوردان اشترانکوه و همچنین زلزله‌های کرمانشاه و دیگر نقاط کشور داشتند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از اجرای طرح مردمی خادم، خانواده در برابر مخاطرات در سطح استان خبر داد و گفت: امسال طرح خادم، خانواده آماده در برابر مخاطرات توسط معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در بین ۲۴ هزار خانوار استان اجرا شد و این طرح در سال آینده در میان ۶۷ هزار خانوار خراسان رضوی اجرا می‌شود و در این ۱۲ پرسش کلیدی در قالب ۷ دیدار رودررو مطرح شده و مباحث آموزشی از طریق مردم به مردم ارائه می‌شود.
احمدی تصریح کرد: از ابتدای امسال تا امروز ۱۲۵۰ حادثه در سطح استان داشتیم که شامل ۲ مورد آتش‌سوزی جنگل، ۸۵۴ مورد حوادث جاده‌ای، ۸ مورد گرفتاری در برف و کولاک، ۱۶۰ مورد خدمات موردی، ۲۷ مورد خدمات مناسبتی، ۲ نورد زیرش آوار، ۱۱ مورد زلزله، ۲۹ مورد سیل، ۹۰ مورد خدمات شهری، ۵۳ مورد خدمات کوهستان بود و تعداد ۸۸۶۷ نفر از خدمات جاده‌ای استان بهره‌مند شدند.
وی با بیان اینکه تاکید کرد: در سال گذشته ۷۴ دستگاه ناوگان فرسوده با نو تعویض شد و عمر میانگین ناوگان ۵ تا ۷ سال است و به لحاظ میزان حوادث همه ساله جزو ۵ استان اول کشور هستیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه توسعه سگ‌های امداد و زنده‌یاب‌ها در دستور کار قرار گرفته است، گفت: سگ‌های امدادی خراسان رضوی در عملیات‌های امدادی استان بالاترین آمار زنده‌یاب‌ها را داشتند و موفق به پیداکردن ۵۹ حادثه‌دیده شدند و تمامی آن‌ها از مرگ حتمی نجات یافتند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن