ستون اصلیمشهد 2017پایتخت فرهنگ اسلامی

مشهد ۲۰۱۷ فرصت مطلوب معرفی میراث فرهنگی مشهد به جهان اسلام

کد خبر : 8916

مدیر قطب علمی فردوسی شناسی و ادبیات خراسان دانشگاه فردوسی مشهد رویداد میزبانی پایتخت فرهنگی جهان اسلام را بهترین فرصت برای معرفی میراث فرهنگی خراسان، به‌ویژه شهر مشهد دانست.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خبرگزاری فرهنگ رضوی، دکتر محمدجعفر یاحقی اظهار کرد: پیشینه دراز آهنگ تاریخی خراسان در ایران بی‌نظیر است و اکنون شهری میزبانی پایتخت فرهنگی جهان اسلام را به عهده دارد که در قلب خراسان بزرگ قرارگرفته است.
استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: از فرصت رویداد مشهد ۲۰۱۷ می‌توان برای معرفی پیشینه و فرهنگ مشهد و خراسان، بزرگان این سرزمین، مفاخر مدفون در مشهد و استان و فرهیختگان زاده اما مهاجرت کرده از این دیار، استفاده کرد.
این پژوهشگر بابیان این‌که همه بناها و زیرساخت‌های خراسان تحت تأثیر حضور امام هشتم شیعیان (ع) است، ادامه داد: همچنین از این فرصت باید برای معرفی اثرات وضعی حضور و آرام گرفتن امام رضا (ع) در فرهنگ این مرزوبوم استفاده کرد.
عضو پیوسته شورای فرهنگستان زبان و ادب فارسی با عنوان این‌که همه مفاخر توس، مشهدی محسوب می‌شوند و مشهد میراث بر توس است، تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ شخصیت توسی شناسایی‌شده‌اند که همگی بخشی از پیشینه فرهنگی مشهد به شمار می‌روند، لذا باید این مهم اطلاع‌رسانی شود و رویداد مشهد ۲۰۱۷ بهترین فرصت به‌منظور معرفی این مفاخر است.
دکتر یاحقی تصریح کرد: باید شاهکارهای فرهنگی، ادبی و علمی این شهر به زبان‌های خارجی ترجمه و به جهان عرضه شود تا شاهد تأثیرات آن در توسعه فرهنگی و جهانی‌سازی شهر مشهد باشیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن