اسلاید شوشهری

شهرداری مشهد باشگاه ورزشی تاسیس می‌کند/ حمل و نقل عمومی رایگان برای خبرنگاران

کد خبر : 49180

با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در پنجاه و پنجمین جلسه علنی این شورا، شهرداری مجوز تاسیس باشگاه فرهنگی و ورزشی در این کلانشهر را اخذ کرد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، لایحه تاسیس باشگاه فرهنگی و ورزشی شهرداری مشهد در جلسه روز دوشنبه شورای اسلامی شهر مشهد طرح و بررسی شد.

رییس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص اظهار کرد: با توجه به جایگاه ویژه ورزش، این موضوع مطرح و موافقتهای کشوری در این خصوص اخذ شد.

سید حسین علوی مقدم افزود: طبق این مصوبه شهرداری مکلف است به منظور کمک به توسعه ورزش همگانی و قهرمانی، بهبود کیفیت زندگی نوجوانان و جوانان و کاهش آسیب‌های اجتماعی نسبت به تاسیس باشگاه فرهنگی و ورزشی اقدام کند.

تصویب طرح حمل و نقل عمومی رایگان برای خبرنگاران

همچنین در این جلسه طرح برخورداری خبرنگاران مشهد از حمل و نقل عمومی بررسی و مصوب شد.

رییس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد که از مخالفان این طرح بود، اظهار کرد: تصمیمات شورای شهر باید کارشناسی شده باشد تا بتوانیم در آینده در خصوص تبعات حقوقی آنها پاسخگو باشیم.

سید هاشم دائمی افزود: پس از مصوب شدن این طرح، اگر سایر اقشار نظیر پرستاران و کارگران نیز برای استفاده از حمل و نقل عمومی رایگان تقاضا داشته باشند، آیا شورا می تواند پاسخگو باشد.

وی اضافه کرد: خبرنگاران باید خود را همطراز جامعه قرار دهن، لذا دادن امتیاز حمل و نقل عمومی به این قشر با این موضوع همخوانی ندارد.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد و طراح این طرح نیز اظهار کرد: حوزه رسانه و فرهنگ مظلوم واقع شده و صدها نفر برای این حوزه اظهارنظر می‌کنند.

فاطمه سلیمی افزود: چرا باید در حوزه فرهنگ و رسانه و مسائل حمایتی از این قشر هر فردی اظهار نظر کند؟ خبرنگاری جزو مشاغل سخت و زیان آور است و اعطای این امتیاز به این قشر کمترین اقدامی است که انجام می‌دهیم.

وی تاکید کرد: باید از اقدامات فرهنگی و حمایتی از این قشر دفاع کرد.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: برخی در لباس خبرنگاری از این حرفه سوء استفاده می کنند، باید خبرنگاران موافق نظام برای این امتیاز پایش شوند.

حجت الاسلام حسن منصوریان افزود: در این خصوص خبرنگاران صادق از گروهی که از وضعیت فعلی جامعه سو استفاده می کنند، جدا شوند.

در ادامه طرح حمل و نقل رایگان برای خبرنگاران مصوب شد که طبق این مصوبه شهرداری مشهد مکلف است، به منظور ایجاد رفاه برای خبرنگاران و تسهیل در رفت و آمد و استفاده از ارایه خدمات حمل و نقل عمومی درون شهری شامل اتوبوس و قطارشهری، برای هر فرد، ۶۰ سفر رایگان در هر ماه منظور کند.

طبق این مصوبه سفرهای رایگان اختصاص یافته برای خبرنگاران در هر ماه، قابلیت ذخیره و انتقال به ماه‌های دیگر را ندارد و در صورت استفاده افراد غیرمشمول از تسهیلات این مصوبه، در نوبت اول برای مدت ۶ ماه و در نوبت دوم، اعطاء تسهیلات بصورت دایمی لغو خواهد شد.

همچنین شهرداری مکلف است، با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی، خانه مطبوعات خراسان و بسیج رسانه نسبت به تهیه ساز و کار شناسایی خبرنگاران اقدام کند.

نامگذاری بزرگراه جدید الاحداث در تقاطع چهار سطحی آزادگان به نام “سید الشهدا (ع)”، نامگذاری بلواری در بزرگراه شهید سلیمانی به نام شهید “رافتی جاویدان” و نام گذاری بلواری در جاده محمدآباد به نام “حضرت قمر بنی هاشم (ع) ” و همچنین تعیین تکلیف پرداختی ها در قالب عوارض از بناهای ابقا شده، از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز بود.

همچنین در این جلسه نامه یکی از روشندلان مشهدی خطاب به اعضای شورای شهر و مدیران شهری مبنی بر درخواست مناسب سازی اماکن و فضاهای شهری برای این قشر نیز قرائت شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن