شهری

کنگره بین‌المللی ام.اس در مشهد برگزار شد

کد خبر : 25377

شانزدهمین کنگره بین‌المللی بیماری دستگاه عصبی موسوم به “ام.اس” روز چهارشنبه با حضور ۳۰۰ پزشک و متخصص این رشته از داخل و خارج کشور طی مراسمی در مشهد برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد، دبیر علمی کنگره‌ در این مراسم گفت: در چارچوب این نشست علمی سه روزه که به عنوان بزرگترین رویداد بین‌المللی بیماری “ام‌.اس” از آن یاد می‌شود تازه‌ترین اطلاعات در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان این بیماری با حضور استادان برجسته مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
دکتر پیام ساسان‌نژاد به حضور ۴۰ میهمان خارجی از کشورهای اروپای، خاورمیانه، خلیج فارس و آمریکا در این کنگره اشاره و بیان کرد: از بین ۱۵۸ مقاله‌ رسیده به دبیرخانه‌ کنگره ۵۸ مقاله به صورت سخنرانی و بقیه در قالب پوستر ارایه شده است.

وی آشنایی با داروهای جدید در بیماری ام.اس، آشنایی با روش‌های تشخیصی و تصویر برداری جدید در ام.اس، مروری بر اقدامات توانبخشی و باز توانی این بیماری، مروری بر تازه های تشخیصی و درمانی ام.اس کودکان، رویکردهای بالینی به مشکلات شایع مبتلایان و چالش‌هایی که متخصصین‌ مغز و اعصاب در بیماری ام‌.اس با آن مواجه‌اند را از محورهای اصلی کنگره برشمرد.

دبیر کنگره بین‌المللی ام.اس افزود: برپایی پنج سمپوزیوم اقماری برای علاقه‌مندان به مباحث دارویی ام‌.اس و داروهای جدید در این زمینه، برپایی نمایشگاه شرکت‌های فعال در زمینه‌ داروهای ام.اس و برگزاری دو کارگاه آموزشی بیماری‌های عصبی چشم و مشکلات دستگاه ادراری مرتبط با این بیماری از برنامه‌های جنبی شانزدهمین کنگره ام. اس به شمار می رود.

وی ادامه داد: بر اساس تحقیقات، کشورها به لحاظ ابتلا به بیماری ام.اس به سه دسته شامل شیوع کم، متوسط و بالای این بیماری تقسیم بندی می‌شوند که ایران در زمره کشورهای با شیوع متوسط این بیماری قرار دارد.

دکتر ساسان‌نژاد گفت: برگزاری این کنگره در پیشبرد علوم اعصاب، درمان زودرس ناتوانی‌های بیماران و بخصوص در جلوگیری از پیشرفت ناتوانی‌های جوانان مبتلا به این بیماری نقش بسزایی دارد.

شانزدهمین کنگره بین المللی ام.اس به همت انجمن ام اس خراسان رضوی، انجمن علمی مغز و اعصاب ایران، انجمن مغز و اعصاب خراسان رضوی و انجمن ام‌اس کشور و همچنین همکاری دانشگاه علوم پزشکی کشور امروز در مجتمع سپید مشهد آغاز شد و تا روز جمعه ۲۴ آبان ماه ادامه خواهد داشت.
بیماری ام‌اس، یک بیماری سلسله اعصاب مرکزی است که به خاطر نقص عملکرد سیستم ایمنی ایجاد می‌شود و در آن، غلاف‌های میلین سلول‌های مغزی، آسیب می‌بینند و در نتیجه عملکرد این سلول‌ها دچار اختلال می‌شود.

این بیماری انواع مختلفی دارد،بعضی از انواع این بیماری، منجر به اختلال متوسط یا شدید در عملکرد عضلات، اعصاب، بینایی و نیز خواب‌رفتگی، کرختی و نوعی فلج در اندام‌ها می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن