پایتخت فرهنگ اسلامی

مشهدالرضا (ع) غرق سوگواری برای غریب توس

کد خبر : 24443

همزمان با آخرین روز ماه صفر و سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، قلب شیعه در مشهدالرضا (ع) می‌تپد و هزاران دلداده رضوی گرداگرد حرم دوست حلقه زده و اشک ماتم می‌ریزند.
امروز محشری در آستان ملائک پاسبان رضوی برپاست، دستان عاشق بر پنجره فولاد حرمش گره شده و دلها به دور گنبدش به پرواز درآمده‌اند.
عشق و دلدادگی به انیس النفوس، زن و مرد و پیر و جوان نمی‌شناسد، همه گدای در عالم آل محمد (ص) هستند و به عشق او فرسنگ‌ها پیاده طی کرده‌اند تا مسکین آستان او شوند.
چند روز است که راه‌های منتهی به شهر امام رضا (ع) آکنده از کاروان‌های پیاده عاشقان حضرت دوست است، آنانکه با پای دل رهسپار حرم ثامن الحجج شدند و در سالروز شهادتش خود را به صحن و سرای حرم رساندند تا با تنفس عطر رضوی به سوگ او بنشینند و عقده‌های دل بگشایند.
امروز بیش از ۴۶۰ هزار زائر پیاده پس از طی کیلومترها راه از استان‌های مختلف و کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق خود را به حرم مطهر رضوی رسانده‌اند و حدود ۲ میلیون زائر دیگر نیز در این حرم گرد هم آمده‌اند.
هیات‌های مذهبی از صبح امروز حرکت خود را از خیابان‌های مختلف منتهی به حرم مطهر رضوی آغاز کرده‌اند و آهنگ سوگواری برای سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) را در سراسر شهر نواخته اند.
ایستگاه‌های صلواتی خدمتگزاران زائران دهه پایانی صفر نیز از ورودی‌های شهر گرفته تا ورودی‌های حرم مطهر رضوی برپا شده و نذورات را بین زائران توزیع می‌کنند.
آخرین کاروان‌های زائران پیاده امام رضا (ع) نیز از مسیرهای مختلف در حال ورود به شهر هستند، مجاوران حضرت امام رضا (ع) نیز به رسم ادب به صورت گروهی از نقاط مختلف شهر پیاده رهسپار حرم مطهر رضوی شده‌اند.
مشهد مقدس امروز یکپارچه غم و ماتم است، هیچ زائر و مجاوری امروز در خانه نمانده و با حضور در حرم مطهر رضوی به سوگواری برای ولی نعمت خود می‌پردازد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن