استانی

شبکه آب بجستان با اجرای ۵۰۰میلیارد ریال پروژه تقویت می شود

کد خبر : 47245

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با اشاره به بروز سه اتفاق در روزهای پایانی خرداد ماه جاری بر روی خط انتقال آب شهر بجستان اعلام کرد: عملیات اجرایی  تقویت آبرسانی شهر بجستان در قالب چند پروژه به ارزش ۵۰۰میلیارد ریال به زودی آغاز می شود.

صبح مشهد– شهر بجستان دارای دو شبکه مجزای شرب و بهداشتی است که آب شرب شهروندان از طریق ۱۷ جایگاه برداشت بصورت مستمردر دسترس قرار دارد و آب بهداشتی از شبکه شهری تامین می شود.

با بروز اتفاقات اخیر برروی خط انتقال صرفا خط آب بهداشتی به دلیل فرسودگی دچار شکستگی  شد این دو اتفاق درروز سه شنبه ۲۴ خرداد ماه با تلاش اکیپ اتفاقات ترمیم و خط به تدریج آبدار ولی در روز بعد مجددا دچار شکستگی و قطعی شد.

سید ابراهیم علوی که به همراه معاون بهره برداری و کارشناسان شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی به منظور بررسی و مدیریت شرایط  به بجستان عزیمت کرده بود ، ضمن پوزش از شهروندان به سبب قطعی آب چند روز گذشته ، علت بروز اتفاقات  را  شکستگی خط ۳۳ کیلومتری انتقال آب از دشت منصوری  به دلیل فرسودگی و کمبود ظرفیت مخازن  این شهر دانست که در زمان عملیات ترمیم توسط اکیپ های رفع اتفاق خط انتقال ، ذخیره مخزن آب توسط مشترکان مصرف و تخلیه و شهر برای چند ساعت با قطعی آب مواجه شد .

وی اظهار داشت: در جریان اتفاقات حادث شده بر روی خط انتقال ، ضمن توجه به مدیریت مصرف و اطلاع رسانی به مشترکین و گرمای شدید هوا  اقدام به توزیع آب بهداشتی در مناطق مختلف شهر  با استفاده از تانکرهای آبفا و شهرستان های همجوار  و لشکر ۵ نصرسپاه شد ، با این حال برداشت آب از ۱۷جایگاه آب شرب برای مشترکین امکان پذیر بود و در تامین آب شرب مشکلی وجود نداشت.

وی با بیان اینکه  در سفرفروردین ماه رئیس جمهور به استان خراسان رضوی و وزیر نیرو به بجستان چند پروژه برای بخش آب این شهر تعریف شد ، این پروژه ها را  شامل احداث یک باب مخزن ذخیره آب به ظرفیت سه هزار مترمکعب برای افزایش توان ذخیره سازی و تاب آوری شهر در برابر قطعی آب ، ساخت یک باب مخزن ۵۰۰مترمکعبی و سوله برای اجرای سایت آب شیرکن با ظرفیت بالاتر نسبت به سیستم فعلی و همچنین اجرای ایستگاه پمپاژ بین راهی با هدف افزایش مقاومت خط انتقال برشمرد که عقد قرارداد اجرای پروژه ها انجام شده و حداکثر تا یک سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.

وی ضمن قدردانی از صبر و همراهی مردم و مسولین شهرستان و درخواست از مشترکین و شهروندان برای مدیریت مصرف بهینه آب ابراز امیدواری کردبا همدلی وهمراهی بیشتر مسیولین و با  اجرای پروژه های تعریف شده مشکلات موجود مرتفع  ودیگر شاهد بروز این مشکلات نباشیم.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن