اجتماعیستون اصلی

پیام عاشورا به تمامی ملت‌ها درس آزادگی و معرفت ارائه می‌کند

کد خبر : 6828

تولیت آستان قدس رضوی گفت: پیام عاشورا به تمامی ملت‌ها درس آزادگی و معرفت ارائه می‌کند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از تسنیم، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی شامگاه سه‌شنبه در اجتماع عزاداران حسینی در حرم منور رضوی اظهار کرد: قبل از عاشورا از حضرت آدم تا خاتم النبیین(ص) و همچنین ائمه هدی(ع) به واقعه کربلا اشاره داشته و امام علی(ع) در حدیثی ضمن اشاره به زمین کربلا فرموده‌اند که “این جا زمینی است که فرزندم حسین(ع) شهید شده و سرها به نیزه می‌رود”.

وی از عاشورا به عنوان یک برنامه جامع برای هدایت بشری یاد و افزود: اصحاب امام حسین(ع) در یاری ایشان هر آنچه که غیر خدا بود را کنار گذاشتند به همین دلیل وقتی سید الشهدا(ع) وفاداری و معرفت یاران‌شان را مشاهده کرد گوشه‌ای از بهشت و مقام آنها را نشان داد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری هدف امام حسین(ع) را امر به معروف و نهی از منکر معرفی و بیان کرد: سید الشهدا(ع) در تابلویی به عظمت عاشورا به تمام ملت‌ها درس آزادگی و معرفت داد.

وی ادامه داد: اکنون غیر از شیعیان چون مسیحیان، اهل تسنن و دیگر مذاهب و ادیان نیز به امام حسین(ع) ارادت دارند زیرا ابا عبدالله(ع) به عنوان حجت الهی نگاهش به تمام عالم نگاه هدایت است.

آیت‌الله رئیسی افزود: امام حسین(ع) در شب و روز عاشورا به دنبال هدایت دشمن بود حتی در آخرین لحظات شهادتشان به موعظه و نصیحت کردن شمر پرداخت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن