شهری

معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نمایشگاه صنعت ساختمان مشهد:

٩٠ درمصد مصالح بکار رفته در نهضت ملی مسکن داخلی است

کد خبر : 53110

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تقریبا بیش از ۹۰ درصد مصالح مورد استفاده در طرح نهضت ملی مسکن داخلی است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی مشهد، هادی عباسی در افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان مشهد اظهار داشت: کشور ما در صنعت ساختمان بسیار پیشرفته است وعمده مصالح مورد استفاده در صنعت ساختمان توسط صنایع داخلی تهیه می‌شود.

وی با بیان اینکه مسکن یکی از پیش‌ران‌های اقتصاد است، افزود: فعال شدن ساخت مسکن در کشور در واقع سبب ایجاد تقاضا برای صنایع داخلی در حوزه‌های مختلف می‌شود که این امر باعث ایجاد رونق اقتصادی خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در واقع یکی از روش‌های تحقق شعار سال جاری یعنی افزایش تولید و کاهش تورم، ایجاد رونق در ساخت و ساز بخش مسکن است که وزارت راه و شهرسازی به صورت ویژه این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.

عباسی بر افزایش سرعت و حل مشکلات طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و افزود: در خراسان رضوی واگذاری زمین به مردم سرعت پیدا کرده و تا پایان سال جاری ۵۰ هزار قطعه زمین دیگر در استان واگذار خواهد شد. همچنین طی یک تقسیم بندی ۴۰۰ هزار قطعه زمین برای واگذاری به استان‌ها تنها برای شهرها ابلاغ شده که این مورد شامل روستاها نمی‌شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در جلسه اخیر شورای عالی مسکن که با حضور رییس جمهور برگزار شد، آقای رییسی بر اجاره ۹۹ ساله زمین در روستا تاکید کردند. همچنین تاکید بر مهاجرت معکوس شد که با برگشتن افراد از شهرها به روستاها امتیازاتی از جمله اراضی با قطعات بزرگتر برای سکونت و مسکن معیشت محور و اشتغال در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

عباسی در خصوص پیش‌بینی افتتاح نهضت ملی مسکن در هفته دولت عنوان کرد: به صورت ماهانه پروژه‌هایی را به بهره‌برداری می‌رسانیم. بنابراین پروژه‌ها دائما شروع شده و مراحل ساخت آنها طی شده و به بهره‌برداری می‌رسند. این یک فرایند کاملا ادامه‌دار است، باید کل پهنه کشور در تمام شهر و روستاها را تبدیل به کارگاه ساختمانی کنیم.

وی بر مردمی سازی طرح نهضت ملی مسکن و ایجاد بسترهای لازم و در اختیار قرار دادن زمین با هزینه صفر تاکید کرد و گفت: باید تسهیلات ساخت و خدمات زیر بنایی و روبنایی را در اختیار مردم قرار داد تا خود مردم مدیریت را از طریق مجریان ذیصلاح، ساختار فنی و اجرایی کشور و سیستم نظام مهندسی در اختیار بگیرند تا کارها سرعت بیشتری پیدا کنند. بنابراین مردمی سازی نهضت ملی مسکن در دستور کار است و به استان‌ها ابلاغ شده که مردم مدیریت ساخت را بر عهده بگیرند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در خصوص اهمیت برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه‌ها به دلیل اینکه توانمندی داخلی را به نمایش می‌گذارد و سبب آگاهی فعالان صنعت ساختمان از توانمندی‌ها و آخرین محصولات موجود در کشور می‌شود، بسیار اهمیت دارد. همچنین این تبادل اطلاعات و رقابت در تولید مصالح به کاهش هزینه تمام شده مسکن کمک فراوانی خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن