اجتماعیاخبار مهم

تیگو با ۱٫۵ تن تریاک متوقف شد/ گلوله های پلیس راننده فراری را مجروح کرد

کد خبر : 23387

سرکرده قاچاقچیان با شلیک پلیس زخمی شد
پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی با هماهنگی نیروهای استان سمنان سرکرده یک باند قاچاق مواد افیونی را درحالی با شلیک گلوله زمین گیر کردند که همزمان یکی دیگر از باندهای خانوادگی قاچاق مواد مخدر را نیز در جاده نیشابور به دام انداختند.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی با بیان این خبر روز گذشته به خراسان گفت: از حدود یک ماه قبل ماموران یگان عملیات ویژه پلیس مواد مخدر خراسان رضوی از طریق منابع مردمی به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد دو باند بزرگ قاچاق مواد افیونی قصد انتقال محموله های سنگین مواد مخدر به مشهد و شهرهای شمالی کشور را دارند.
سردار محمد کاظم تقوی افزود: بررسی های مقدماتی و رصدهای اطلاعاتی نیروهای مبارزه با مواد که بلافاصله بعد از کسب این اطلاعات آغاز شد نشان می داد که سرکرده باند حمل مواد مخدر که از قبل نیز ردپای او در باند قاچاق دیده می شد قصد دارد محموله حدود ۱٫۵ تنی مواد مخدر را به استان مرکزی انتقال دهد.
میدان دار عرصه امنیت خراسان رضوی که حساسیت ویژه ای برای مبارزه با مواد افیونی دارد تا فرزندان این مرز و بوم از مکر و دسیسه های شیطانی دشمنان در امان بمانند در ادامه افزود: بلافاصله گروه های ویژه عملیاتی با هدایت مستقیم سرهنگ صفدری (رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی) وارد عمل شدند و تحقیقات گسترده ای را در یک عملیات هماهنگ آغاز کردند.
سردار سرتیپ دوم تقوی تصریح کرد: ردزنی های اطلاعاتی، نیروهای انتظامی را به کمین جاده ای کشاند جایی که قرار بود یک خودروی شاسی بلند مدل بالا زیر نظر گرفته شود اما در همین هنگام خبر رسید که باند خانوادگی دیگر قاچاقچیان نیز روز انتقال مواد مخدر به مشهد از طریق محور زاهدان را تغییر داده اند و قرار است همین شب به نیشابور برسند.
این فرمانده با تجربه که خود به دلیل اهمیت مبارزه با مواد مخدر بر این عملیات نظارت داشت، خاطرنشان کرد: به همین دلیل سه گروه عملیاتی و پشتیبانی شبانه وارد جاده ها شدند و در مسیرهای از قبل تعیین شده به کمین قاچاقچیان نشستند تا این که دو خودروی پژو ۴۰۵ که یکی از آن ها حامل مواد مخدر و دیگری راه پاک کن بود وارد نیشابور شدند و قصد داشتند شب را در محل امنی سپری کنند بنابراین گروهی از نیروهای مبارزه با مواد مخدر نیشابور به طور نامحسوس آن ها را زیر نظر گرفتند و گروه عملیاتی دیگر عازم جاده شاهرود شدند چرا که طبق نظر فرماندهی عملیات قرار بود دو عملیات به صورت همزمان انجام شود.
سردار محمد کاظم تقوی تصریح کرد: نیروهای مرکز مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی با همکاری و هماهنگی صمیمانه نیروهای زبده پلیس استان سمنان در جاده شاهرود راننده خودروی شاسی بلند تیگو را متوقف کردند اما راننده جوان آن که خود را در معرض دستگیری می دید و متوجه کمین نیروها شده بود خود را از خودرو پایین انداخت و پا به فرار گذاشت و حتی به اخطارهای قانونی نیز توجهی نکرد.
بنابراین گلوله های پلیس فضا را شکافت و راننده مذکور در حالی مجروح و دستگیر شد که بررسی های مقدماتی نشان می داد او یکی از سرکردگان اصلی قاچاق مواد مخدر به کشور است.
وی اضافه کرد: در بازرسی از این خودرو یک تن و ۴۴۳ کیلو و ۳۵۰ گرم تریاک و سه کیلو و ۳۰۰گرم هرویین کشف و ضبط شد.
رئیس پلیس سرزمین خورشید ادامه داد: در همین حال عملیات دوم در نیشابور شکل گرفت و شش متهم که سه تن از آنان زن بودند و به صورت خانوادگی اقدام به حمل مواد مخدر می کردند درحالی به چنگ قانون افتادند که ۶۸ کیلو و ۵۸۰ گرم تریاک از خودروی آنان کشف شد. سردار تقوی با اشاره به این که عملیات برای شناسایی دیگر عوامل مرتبط با متهمان ادامه دارد، گفت: یکی از زنان دستگیر شده نیز بیش از یک کیلو تریاک را در ساک دستی جاسازی کرده بود.

منبع: خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + 17 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن