پایتخت فرهنگ اسلامی

امام جمعه مشهد: راهبرد سیدالشهدا (ع) در مقابله با تحریم اقتصادی را عملی کنیم

کد خبر : 23094

امام جمعه مشهد گفت:در عرصه مقابله با تحریم اقتصادی باید راهبرد سیدالشهدا(ع) را عملی کنیم و آن راهبرد، مقاومت در برابر تحریم است که حضرت تابلویش را بالا برد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه امروز مشهد در رواق امام خمینی(ره) حرم امام رضا (ع) افزود: بستن آب بر سیدالشهدا (ع) یک تحریم اقتصادی بود و رفتار لشکر عمر سعد با امام حسین(ع) همانند تحریم اقتصادی آمریکا نسبت به ما شیعیان سیدالشهدا (ع) است.
وی اضافه کرد: امام حسین(ع) از دشمن رفع تحریم را تقاضا نکرد و نگفت آب بدهید و یا تحریم ها را بردارید چون آن حضرت می دانست در این صورت دشمن فشار را بیشتر می‌کند.
امام جمعه مشهد گفت: امام حسین(ع) در برابر تحریم اقتصادی دشمن دست روی دست هم نگذاشت و از طریق بیراهه به دنبال تهیه آب بود و همچنین آب موجود را جیره‌بندی کرد و رفتار آن حضرت در کربلا سرمشق، راهبرد و درس برای امروز ماست که بدانیم ماه محرم فقط ماه روضه و اشک و احساس نیست بلکه باید از این ماه و رفتار امام حسین (ع) سرمشق و درس بیاموزیم.
آیت الله علم الهدی افزود: مقام معظم رهبری نیز به شکل یک برنامه، شاخص‌ها و مولفه هایی را به عنوان اقتصاد مقاومتی مطرح کردند که هیچ اقتصاددانی در کشور و دنیا نتوانسته به گوشه ای از راهکارهای آن ایراد بگیرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن