اجتماعیاسلاید شوستون اصلی

آغاز ساخت پانزدهمین زائرسرای ارزان قیمت

کد خبر : 6431
کلنگ آغاز عملیات اجرایی زائرسرای ارزان قیمت استان ایلام، توسط نمایندگان ولی فقیه در استان های خراسان رضوی و ایلام صبح پنج شنبه گذشته در بولوار ولایت مشهد به زمین زده شد تا شماره استان هایی که عملیات اجرایی زائرسراهایشان آغاز شده به عدد ۱۵ برسد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان رضوی، آیت ا… «سیداحمد علم الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: افرادی که مروج فرهنگ زیارت و عامل توسعه زیارت هستند، کاملا با دلدادگی این کار را انجام می دهند و این ها قشر محروم جامعه هستند.

وی افزود: بسیاری از افرادی که به زیارت امام رضا(ع) می آیند، سفر مشهد را به عنوان سفر تفریحی انتخاب می کنند اما این افراد فقیر و محروم که به زیارت امام رضا(ع) می آیند، منحصرا ولایت مداری خود را به امام هشتم نشان می دهند و زائر حقیقی ثامن الحجج(ع) هستند، بنابراین توسعه امور زیارت این قشر، بهترین حرکت عملی در ترویج زیارت است.

همچنین در این مراسم  آیت ا… «محمدنقی لطفی» نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام گفت: برای ساخت زائرسراهای ارزان قیمت بیش از هر کس باید از مقام معظم رهبری و پس از آن  از آیت ا… علم الهدی، شهردار و شورای شهر مشهد تشکر کرد.

وی با بیان اینکه در طول سال هزاران نفر از ایلام برای زیارت بارگاه منور رضوی به مشهد می آیند، اظهار کرد: سال گذشته نیز جمع زیادی از زائران خراسانی از راه ایلام به زیارت عتبات رفتند؛ بنابراین با توجه به حجم بالای زائران خراسانی عتبات، پیشنهاد می کنم یک زائرسرای بزرگ توسط آستان قدس در ایلام ساخته شود.

«محمدرضا مروارید» استاندار ایلام نیز در این مراسم درباره تاخیر آغاز عملیات احداث زائرسرا گفت: می خواستیم تمام تدارکات را آماده کنیم تا کار بدون وقفه و در مدت زمان مقرر به سرانجام برسد، ضمن این که در ساخت این مجموعه از ظرفیت خیران و تمام ظرفیت دولتی استان نیز استفاده خواهیم کرد.«سیدحسین عابدی» مدیرعامل بنیاد زائر امام رضا(ع) نیز گفت: تاکنون ۳۱ قطعه زمین برای ساخت زائرسراها پیش بینی شده است که ۲۷ زمین در اختیار زائرسراهای استانی و ۴ زمین نیز در اختیار زائرسراهای پیشتاز قرار گرفته است.

وی با بیان این که زائرسرای ارزان قیمت استان ایلام در زمینی به مساحت ۷۰۰ متر مربع و در ۸ طبقه و زیربنای ۴ هزار و ۲۵۰ متر ساخته می شود، افزود: تا به حال ۳۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع زمین رایگان در اختیار استان ها و زائرسراهای پیشتاز قرار گرفته و مجموع پروانه صادر شده برای این زائرسراها نیز ۲۲۰ هزار متر مربع است.

عابدی افزود: در مجموع با احتساب هزینه زمین و پروانه، مساعدت شهرداری مشهد در ساخت این زائرسراها رقمی در حدود ۱۷۵ میلیارد تومان بوده است.

«سیدصولت مرتضوی» شهردار مشهد نیز طی اظهاراتی کوتاه در جمع خبرنگاران گفت: شهرداری مشهد در راه ایجاد زائرسراهای ارزان قیمت از هیچ مساعدتی فروگذار نخواهد کرد.وی گفت: تاکنون کار ساخت ۱۴ زائرسرای ارزان قیمت استانی آغاز شده است و شهرداری مشهد همچنان برای ساخت و توسعه زائرسراهای ارزان قیمت استانی پروانه و زمین رایگان ارائه می دهد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن