پایتخت فرهنگ اسلامی

۳۵ هزار لباس برای مراسم شیرخوارگان حسینی در حرم امام رضا (ع) دوخته شد

کد خبر : 23081

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: کارگاه دوخت لباس واقع در مسجد صدیقی‌ها وابسته به آستان قدس رضوی برای مراسم شیرخوارگان حسینی امسال در حرم امام رضا (ع) ۳۵ هزار دست لباس کودک دوخته است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، حجت الاسلام حسین شریعتی نژاد روز چهارشنبه در نشستی خبری در خصوص برنامه های دهه نخست ماه محرم در حرم مطهر رضوی افزود: مراسم بزرگ شیرخوارگان حسینی با حضور مادران و کودکان شیرخوار در صحن جامع رضوی حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار می شود.

وی اضافه کرد: همه هزینه های مربوط به دوخت لباس شیرخوارگان توسط نذورات مردمی که به کنگره جهانی حضرت علی اصغر (ع) اختصاص یافته بود تامین شد و آستان قدس رضوی نیز در تامین بخشی از هزینه ها، اختصاص مکان برای دوخت لباس و به خدمت گرفتن خادمان افتخاری حرم رضوی مشارکت داشت.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: دوخت لباس برای شیرخوارگان حسینی از یک ماه قبل در کارگاه تولیدی مسجد صدیقی ها وابسته به آستان قدس رضوی آغاز شده بود و هم اینک لباس های دوخته شده از ساعت شش صبح روز جمعه در ورودی های صحن جامع رضوی بین مادرانی که همراه با فرزند شیرخواره شان حضور پیدا کنند توزیع می شود.

شریعتی نژاد افزود: ویژه برنامه های دهه اول محرم از ۲۶ ذی الحجه با برگزاری اهدای پرچم به هیاتهای مذهبی آغاز شد و سپس مراسم تعویض پرچم، اذن عزا و آیین سنتی صلات در حرم رضوی برگزار شد.

وی اضافه کرد: برگزاری ۱۳۰ نشست سخنرانی و بیان معارف به صورت روزانه، سخنرانی ویژه وعاظ هر شب در رواق امام خمینی (ره)، ۹۰ برنامه ویژه خواهران در رواقهای حضرت زهرا (س)و حضرت معصومه (س)، ترتیل خوانی قرآن کریم، کارگاه تدبر در قرآن، نمایشگاه مفهومی آیه های سرخ، برنامه های ویژه کودکان در پایگاههای کبوترانه، خواندن کامل زیارت عاشورا در دو بازه زمانی در حرم مطهر رضوی از برنامه های روزانه دهه اول محرم امسال است.

او ادامه داد: اقامه نماز ظهر عاشورا، مقتل خوانی روز عاشورا، مراسم شام غریبان، مراسم خطبه خوانی شب عاشورا، محفل قرآنی ویژه شب عاشورا، تجلیل از شهدای امر به معروف و نهی از منکر و تجلیل از شهدای عاشورای حرم مطهر رضوی از دیگر برنامه های ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا در حرم است.

پیش بینی حضور سه میلیون زائر خارجی در مشهد

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه پارسال دو میلیون و ۳۶۰ هزار زائر غیر ایرانی در حرم رضوی حضور یافتند افزود: پیش بینی می شود تعداد زائران غیر ایرانی در پایان امسال به بیش از سه میلیون نفر برسد.

حجت الاسلام شریعتی نژاد افزود: حضور زائران عراقی در مشهد و حرم مطهر رضوی رو به افزایش است به طوری که امسال حضور آنان در حرم بسیار چشمگیر بود.

وی اضافه کرد: ویژه برنامه های حرم مطهر رضوی برای زائران غیر ایرانی در سه گروه عرب زبانان، اردو زبانان و آذری زبانان پیش بینی شده که به صورت روزانه شامل سخنرانی، عزاداری و محافل قرآنی در صحن غدیر، رواق دارالمرحمه و رواق کوثر برگزار می شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: محرم امسال هشت هیات مذهبی از زائران غیر ایرانی در حرم مطهر رضوی حضور می یابند که عمده افراد این هیاتها مقیم مشهد و اهل کشور افغانستان و عراق هستند و همزمان با روز تاسوعا اجتماع بزرگ عرب زبانان در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

شریعتی نژاد افزود: ۴۰۰ نفر پرسنل این معاونت، ۲۰۰ مجری و موذن و مکبر و فعال فرهنگی و هفت هزار خادمیار پشتیبان برگزاری مراسم عزاداری دهه اول محرم در حرم مطهر رضوی هستند.

حضور شش هزار هیات مذهبی در حرم مطهر رضوی

مدیر امور انتظامات و تشریفات معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی نیز در این نشست خبری گفت: شش هزار هیات مذهبی برای حضور در حرم رضوی طی روزهای تاسوعا و عاشورا ثبت نام کرده اند.

روح الله رنجبر افزود: هیاتهای شهرستانی در صورتی که مجوز فعالیت داشته باشند می توانند با مراجعه به دفتر هیاتهای مذهبی در حرم مطهر رضوی مجوز عزاداری برای روزهای تاسوعا و عاشورا را کسب کنند.

وی اضافه کرد: برای پشتیبانی از مراسم عزاداری در حرم مطهر رضوی دو هزار و ۵۰۰ نفر از پرسنل معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی و ۴۰ هزار خادم افتخاری فعالیت می کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن