اسلاید شودانش و فناوری

هدف ما استقلال در تولید و افزایش کاربردی آموزش در مسیر نوآوری کشور عراق است

کد خبر : 55020

نماینده وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی جمهوری عراق گفت: هدف ما استقلال در تولید و افزایش کاربردی آموزش در مسیر نوآوری است در همین راستا رویکرد افزایش تعاملات و آموزش بین‌المللی در مسیر رفع نیازهای کشور در دستور کار داریم.

به گزارش صبح مشهد، ایهان ناجی العتابی امروز در بازدید جمعی از روسای دانشگاه‌های کشور عراق از پارک علم و فناوری خراسان رضوی در حاشیه همایش هفته علم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق اظهار کرد: وزارت علوم عراق در جهت رفع نیازهای کشور با ایجاد تشکیلاتی، افزایش پژوهش و ارتقای سطح دانشگاه‌های در این مسیر قرار داده است.

وی بابیان اینکه هدف ما استقلال در تولید و افزایش کاربردی آموزش در مسیر نوآوری است ادامه داد: در سالهای ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ میلادی وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی جمهوری عراق سیاستهای در زمینه تعلیم و تربیت برنامه‌ریزی و اجرا کردو در همین راستا رویکرد افزایش تعاملات و آموزش بین‌المللی در مسیر رفع نیازهای کشور در حال پیگیری است.

نماینده وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی جمهوری عراق بیان کرد: در چند سال گذشته توانستیم تفاهم نامه و قراردادهای بخشهای مختلف در زمینه توسعه فناوری و پشتیبانی از دانش آموختگان دانشگاهی انجام بدهیم تا ضمن خلق فرصت کاری برای آنان، مسیر ورود فناوری و استفاده آن در صنایع کشور عراق فراهم شود.

در ادمه این همایش رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی اظهار کرد: افزایش دیپلماسی علمی و فناوری یکی از اولویت دولت سیزدهم، است و با توجه به تاکید رئیس جمهور به تبادل فناوری با کشورهای همسایه و منطقه گامهای بزرگی در این راستا برداشته شده است.

مسعود میرزایی شهرابی بابیان اینکه بیش از ۵۰ پارک علم و فناوری در کشور فعالیت میکنند ادامه داد: پارک علم و فناوری خراسان رضوی یکی از پارکهای قدیمی کشور است که بیش از دو دهه از تاسیس آن می‌گذرد و تاکنون بیش از هزار و ۳۰۰ شرکت با حدود هشت هزار اشتغال مستقیم در این مجموعه ایجاد شده است و در حال حاضر ۵۴۰شرکت و ۱۷۰شرکت دانش‌بنیان در این پارک در حال فعالیت هستند.

وی در خصوص ماموریتهای این پارک تصریح کرد: ماموریتهای ویژه ما افزایش رفاه اجتماعی و ارتقای اقتصاد دانش بنیان و همچنین توسعه فناوری بر اساس نیازهای کشور و ظرفیت موجود تا رسیدن به استقلال فناوری در دستور کار این پارک قرار گرفته و برای تحقق آنها برنامه ریزی شده است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با اشاره به تشکیل بیش از ۱۲ مرکز رشد و پردیس تخصصی با توجه به ظرفیت هر منطقه در استان بیان کرد: توانایی صادرات هوش مصنوعی، صنایع معدنی، تجهیزات پزشکی و مواد غذایی بخشی از فناوریهایی است شرکتها این پارک تولید کرده اند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 + چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن