استانی

پایاب مسجد جامع بیدخت احیا شد

کد خبر : 54479

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی شهرستان گناباد گفت: پایاب اثر فرهنگی تاریخی موسوم به «مسجد جامع بیدخت» بازسازی شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی خراسان رضوی حمیدرضا محمودی قوژدی با اعلام این خبر افزود: پایاب اثر فرهنگی تاریخی مسجد جامع بیدخت که به شماره ۸۹۵۹ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، در اقدامی مشترک توسط اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گناباد و هیئت امنای مسجد جامع احیا شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی شهرستان گناباد ادامه داد: پایاب مسجد جامع بیدخت که در فضای جلوخان این اثر ارزشمند بر روی مسیر قنات قرار دارد، در راستای احیای اصالت‌های کالبدی و کارکردی، و اتصال و ارتباط مجدد با فرهنگ غنی گذشته، عین به عین بازسازی و احیا شد.

او تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با مدیریت این اثر ارزشمند تاریخی، هیئت امنای مسجد جامع بیدخت، در تعاملی سازنده پایاب مسجد جامع که محلی برای وضو گرفتن نمازگزاران است ضمن ایجاد ارتقای کیفیت فضایی و بصری فضای جلوخان مسجد جامع بر اساس اسناد و مدارک تصویری موجود با استفاده از مصالح همگن و ایدری و بهره از توان استاد کاران مجرب در مدت زمان کمتر از ۲ ماه با هزینه یک میلیارد ریال بازسازی و احیا شد.

شهرستان گناباد دارای ۱۷۷ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران و بیش از ده‌ها اثر شناسایی شده و واجد ارزش و نیز ده ها جاذبه گردشگری و صنایع دستی منحصربفرد است.

شهرستان گناباد در فاصله ۲۷۷ کیلومتری از جنوب مشهد قرار دارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن