شهری

رئیس گروه پدافند پدافند غیرعامل و پیشگیری از بحران شهرداری مشهد بیان کرد؛

ضرورت رصد تجهیزات و مهارت نیروهای واکنش سریع در فواصل زمانی کوتاه

کد خبر : 49448

رئیس پدافند غیرعامل شهرداری مشهد بر ضرورت کنترل و رصد تجهیزات و توانایی نیروهای واکنش سریع در فواصل زمانی کوتاه تاکید کرد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد؛ وحید اکلملی با بیان این مطلب در جریان مانور پدافند غیرعامل که به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در منطقه ۵مشهد برگزار شد، اظهار کرد: بررسی میزان آمادگی نیروهای واکنش سریع و نقاط قوت و ضعف داوطلبان در جریان مدیریت صحیح بحران و حادثه دارای اهمیت است.

وی قدرت تجهیزات ارائه شده و سطح آمادگی نیروها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: آمادگی نیروها در سطح قابل قبولی است و تلاش می‌شود این سطح از آمادگی حفظ شود.

رئیس گروه پدافند غیرعامل شهرداری مشهد بیان کرد: کنترل و رصد دائمی تجهیزات در بازه های زمانی ماهانه، فصلی و سالانه دارای اهمیت است و در عین حال محک زدن سطح توانایی و قابلیت های نیروهای واکنش سریع مورد توجه است.

احداث سوله مدیریت بحران شهید اسماعیل پور در منطقه ۵

شهردار منطقه ۵ مشهد مقدس نیز در ادامه این  مانور در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: احداث سوله مدیریت بحران شهید اسماعیل پور با اعتباری معادل ۴میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در دست احداث قرار دارد.

مجید وحدتی پور با بیان این مطلب، گفت: با هدف ایجاد مرکز فرماندهی در حوادث و بلایای طبیعی و به منظور افزایش استانداردهای زندگی برای شهروندان ساکن در حاشیه شهر، سوله مدیریت بحران شهید اسماعیل پور با اختصاص اعتباری معادل ۴ میلیارد و سیصد میلیون تومان در دو طبقه  و در فضایی به مساحت ۴۵۰ مترمربع در دست احداث قرار دارد.

وی با اشاره به ساخت انبار معین بحران در مجاورت مجموعه عباس آباد، بیان کرد: این انبار در فضایی به مساحت ۹۰۰ مترمربع و با اعتباری معادل ۵میلیارد تومان در دست احداث است.

شهردار منطقه ۵مشهد به شناسایی و رفع دیوارهای خطری سطح منطقه اشاره کرد و ادامه داد: همچنین با هدف افزایش کارایی و بهینه سازی امور در هنگام بروز خطر و حادثه، چارت ICS یا فهرست مدیریت بحران به روز رسانی گردید.

وحدتی پور در ادامه خاطر نشان کرد : به منظور افزایش مهارت های واکنش سریع نیروهای انسانی در هنگام بروز حوادث، دوره های دوام ثامن برای ۳۲۰ نیروی واکنش سریع برگزار شد و مهارت های آنان مورد بازیابی و محک قرار گرفت.

وی ادامه داد:برگزاری ویژه برنامه های ورزشی و فرهنگی  برای دوامیان ثامن از دیگر فعالیت های صورت گرفته در راستای افزایش آمادگی برای این گروه است.

شهردار منطقه ۵ مشهد به صدور ۳۳ مورد اخطار در راستای اجرای بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون اشاره کرد و گفت: ۱۱ مورد از اخطارهای ارائه شده به رفع خطر از سوی شهرداری و ساکنان منطقه  انجامید.

شهردار منطقه ۵ مشهد خاطر نشان کرد:در جریان برگزاری مسابقات ورزشی و پاتوق های آموزشی دوامیان ثامن ۱۶۰ نفر حضور داشتند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن