اخبار مهمدانش و فناوری

آموزش و پرورش خراسان رضوی ۱۶ هزار نفر کمبود نیرو دارد

کد خبر : 22014

آموزش و پرورش استان خراسان رضوی ۱۶ هزار نیروی انسانی برای آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ و حضور معلمان در کلاسهای درس کمبود نیرو دارد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی روز دوشنبه افزود: علاوه بر این هفت هزار نیروی خدماتی نیز در مدارس استان کمبود داریم که برای این مورد هم همچنان در حال برنامه ریزی هستیم.

قاسمعلی خدابنده گفت: برای آغاز سال تحصیلی در سه بخش تأمین نیروی انسانی، تجهیز و تکمیل مدارس جدید و مقاوم سازی مدارس اقدامات و برنامه ریزی ها در حال انجام است و هم اکنون ۳۰ درصد مدارس موجود در استان فاقد استحکام بنا هستند که باید اقدامات لازم برای حل این مساله صورت گیرد.

وی ادامه داد: هم اکنون تراکم دانش آموزان در کلاس به طور میانگین ۲۳ نفر است در حالی که این رقم در کشور ۲۲ نفر است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۱ متر مربع است در حالی که این رقم در خراسان رضوی ۴.۲ متر مربع است و برای رسیدن به میانگین سرانه کشور حداقل به بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مربع فضای آموزشی نیاز است.

خدابنده افزود: می کوشیم تا قبل از مهر ماه و شروع سال تحصیلی برنامه ریزی های لازم را برای تامین نیازها در استان انجام دهیم.

هم اکنون استان خراسان رضوی با دارا بودن حدود یک میلیون و ۲۳۰ هزار دانش آموز حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور را در اختیار دارد و ۹۰ هزار معلم و کارمند در آموزش و پرورش این استان مشغول به فعالیت هستند که حدود هشت درصد فرهنگیان کشور را شامل می شوند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن