اخبار مهممشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

مشهد میزبان جشن بزرگ دختران انقلاب است

کد خبر : 21314

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی گفت: مشهد همزمان با سالروز ولادت فرخنده حضرت معصومه و “روز دختران” میزبان ۲۵ هزار نفر از دختران انقلاب در جشنی با عنوان “مه دخت” است.

رویا حیدرزاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این جشن بزرگ در آستانه دهه کرامت روز سیزدهم تیر ماه جاری در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد برپا می‌شود. عموم دختران و مادران مشهدی برای شرکت در این جشن از طریق پایگاههای بسیج خواهران و مساجد سطح شهر مشهد دعوت شده اند.

وی همچنین به برنامه‌های دهه کرامت اشاره و بیان کرد: مراسم ویژه این دهه مبارک در فضایی پرشور و نشاط و مومنانه برای بانوان در سطح خراسان رضوی برنامه ریزی شده است. بر این اساس دو هزار و ۵۰۰ برنامه در سطح محلات شهرستانهای استان طی دهه کرامت برای بانوان در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان خراسان رضوی قالب برنامه‌های فرهنگی برای جامعه زنان را در این استان شامل دو رویکر مخاطب شناسی و خانواده محور ذکر و بیان کرد: همچنین در طول دهه کرامت ۲۱ پاتوق دخترانه در سطح استان برای دختران بر پا می‌شود تا بتوان در همین چارچوب و در تمام بخشها از نظرات و پیشنهادات این قشر از جامعه استفاده نمود.

سرپرست مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی نیز در این نشست گفت: همزمان با دهه کرامت و به مناسبت میلاد با سعادت حضرت معصومه علاوه بر جشن ۲۵ هزار نفری مه دخت، جشن دختر ماه نیز ویژه دختران در باغ اردوگاه خاتون مشهد از سوی این آستان برگزار خواهد شد.

فاطمه دژبرد افزود: مخاطب برنامه دختر ماه دختران ۹ و ۱۰ ساله هستند که به همراه مادران خود روز جمعه ۱۴ تیر ماه جاری در آن شرکت می‌کنند.

دهه کرامت امسال از پنجشنبه ۱۳ تیر ماه مصادف با نخستین روز ذی‌القعده همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه و روز دختر تا ۳۲ تیر ماه سالروز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) با شعار “خدمت کریمانه، مهربانی به رسم اهل بیت (ع) ” با محوریت آستان قدس رضوی برگزار می شود.

روزهای این دهه به ترتیب “حضرت فاطمه معصومه جلوه کرامت و مهربانی، در شادی اهل بیت (ع) شاد باشیم، خدمت به مردم لذت روحی نشاط معنوی، رونق تولید شادی و امید، امامزادگان ذخایر معنوی جامعه، حضرت شاهچراغ جلوه مودت و مقاومت، مساجد پایگاه ترویج مشارکت اجتماعی، شهدا الگوی جوانان در تحقق گام دوم انقلاب، عفاف و حجاب گوهر خانواده مهدوی، تشکلهای مردمی پرچمدار خدمت کریمانه و امام هشتم جلوه رأفت محور وحدت” نامگذاری شده اند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن