اجتماعیستون اصلی

ایجاد ۱۰۰۰ تخت درانتظار نشست وزارت بهداشت استانداری و آستان قدس

کد خبر : 5186
 وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی گفت: برای ایجاد هزار تخت بیمارستانی توسط وزارت بهداشت درمشهد درمقابل ایجاد هزار تخت از محل اعتبارات استانی، اجرایی شدن این موضوع به نشست سه جانبه استانداری، آستان قدس رضوی و وزارت بهداشت بستگی دارد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از خراسان رضوی “دکترسید حسن قاضی زاده هاشمی” روز گذشته درحاشیه صبحانه کاری به همراه استاندار،رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و جمعی از خبرنگاران در مهمانسرای استانداری خراسان رضوی با بیان این مطلب افزود: در این زمینه حرف و بحث زیاد شده اما هنوز اقدامی نشده است اما اگر ظرف دو ماه آتی مباحث به مرحله اجرایی برسد، مشکل برطرف خواهد شد.
وی تصریح کرد: امیدواریم  این صحبت ها  به نتیجه مطلوب برسد؛ البته این مهم  بستگی به تصمیمات نشست های سه جانبه میان استانداری ، آستان قدس رضوی و وزارت بهداشت دارد.
وزیر بهداشت در پاسخ به سوال دیگر خراسان رضوی درباره بدهی بیمه ها به دانشگاه علوم پزشکی و مشکل تامین دارو و تجهیزات برای مراکز درمانی استان اظهار کرد: بدهی بیمه ها  به مراکز درمانی و تولیدکنندگان دارو خیلی طولانی شد و دولت به همین دلیل یک اصلاحیه بودجه پیشنهاد کرد تا بتواند از طریق فروش اوراق مالی رقم ۸ هزار میلیارد تومانی بدهی بیمه ها را تامین کند.
وی افزود: خوشبختانه لایحه اصلاح بودجه توسط مجلس هم تصویب شده است وحالا این به تلاش وزارت اقتصاد، دارایی و مدیریت برنامه و بودجه بستگی دارد که این اوراق را تبدیل و بدهی بیمه سلامت ایرانیان راپرداخت کنند.
سید حسن قاضی زاده هاشمی درباره افزایش قیمت داروها گفت:  قیمت داروهای تولید داخل هر سال ۱۲-۱۰ درصد مطابق نرخ تورم افزایش پیدا می کند  که امسال هم در ابتدای سال اجازه داده شد تا ۱۲درصد داروها افزایش قیمت یابد اما  در زمینه قیمت داروهای خارجی از آنجا که  دارو در یک فراخوان بین المللی خرید شد قیمت آن نباید افزایش پیدا کند و اگر جایی داروهای خارجی را افزایش قیمت داده اند تخلف کرده اند. این امر ممکن است از سوی داروخانه بوده باشد نه توسط سیستم توزیع دارو.
وی درباره تکمیل نشدن  بیمارستان های هاشمی‌نژاد و امداد و نجات جنوب مشهد تصریح کرد: اعتبارات  احداث این بیمارستان باید توسط دولت و مجلس تأمین شود و به دلیل این که در ردیف تأمین اعتبار قرار دارد، در سال‌های آینده تأمین می‌شود؛ البته منابع  آن باید از اعتبارات داخلی استان توسط شهرداری، استانداری، آستان قدس رضوی و وزارت بهداشت تأمین شود.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن