اجتماعیاخبار مهم

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد؛ پیشگیری از اعتیاد همچنان اولویت اصلی حاکمیت است

کد خبر : 21049

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: پیشگیری از اعتیاد اولویت اصلی است و در این راستا طرح یاریگران از مهرماه در آموزش و پرورش آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی صبح مشهد، سردار اسکندر مومنی عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد بانوان ( ماده ۱۶ ) در گفت و گو با خبرنگاران در مشهد افزود: اولویت اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر پیشگیری است و طرح یاریگران بر این مبنا تدوین شده است تا همه اقشار و گروه‌های مرجع و نهادهای فرهنگ ساز بتوانند در قالب این طرح با اولویت آموزش و پرورش و بعد از آن وزارت علوم و دانشگاه‌ها، حوزه های علمیه، هنرمندان، ورزشکاران و خانواده ها به مساله پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر وارد شوند.
وی ادامه داد: راه حل اصلی در موضوع اعتیاد، امر پیشگیری است و همه باید در این راه تلاش کنیم چون هزینه های درمان بسیار بالا و سنگین است و آسیبهای مختلف به لایه های عمیق جامعه و خانواده می زند.
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: در عین حالی که باید تلاش کنیم معتادان فعلی درمان و بازتوانی شوند و به آغوش خانواده بازگردند اولویت اصلی همچنان پیشگیری است.
مومنی افزود: همه باید تلاش کنیم تا مواد مخدر در دسترس نباشد و کسی مصرف نکند ومردم و خانواده ها هم باید پای کار بیایند و فضا به گونه ای باشد که اگر موادی هم بود کسی مصرف نکند.
وی ادامه داد: در این طرح به معلمان و کسانی که با جامعه هدف ارتباط دارند آموزش های لازم داده می شود تا به خانواده ها و دانش آموزان منتقل کنند.

او در خصوص حمایت‌های مختلف از معتادان بازپروری شده هم گفت: تا زمانی که این افراد در مراکز هستند فعالیت‌ها بر اساس درمان، بازتوانی، مهارت آموزی و اشتغال است و در این مسیر تولیدات آنها نیز به فروش می رسد و بنای ما نیز به حمایت است اما برای ایجاد اشتغال پایدار به هماهنگی و همکاری همه نهادها نیاز است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت + 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن