اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

آیت‌الله علم‌الهدی: ماهیت پوشالی کرسی‌های حقوق بشری در جنگ غزه روشن شد

کد خبر : 58081

امام جمعه مشهد گفت: آشکارشدن ماهیت پوشالی کرسی‌های حقوق بشری و مجامع جهانی از ثمرات جنگ ناجوانمردانه در غزه است.

به گزارش صبح مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد افزود: همه فهمیده‌اند اول تا آخر سازمان ملل، مجمع عمومی، شورای امنیت و کرسی‎های حقوق بشری جنبه تشریفاتی و فرمایشی دارد.

وی ادامه داد: حقیقتی که ملت‎های دنیا از آن آگاه شده‌اند، این است که حقوق بشر یک امر مضحک و مسخره است و آنهایی هم که در این جریان مسئولیت دارند و خود را دیده بان حقوق بشر می خوانند، شرمسار و سرافکنده افکار عمومی هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: کنوانسیون‎های حقوق بشر کجا بودند، وقتی صهیونیستها سفارت ما را زدند و عزیزان ما را به شهادت رساندند؟ اینها رزمندگان گرانبها و غیور به یادگار از دفاع مقدس بودند، اسطوره استکبارستیزی و از لحظه آغاز جنگ تحمیلی تاکنون در میدان ایستاده بودند.

وی افزود: شهادت این عزیزان اگرچه مصیبتی تلخ و مایه اندوه است اما در طول تاریخ، این نظام در هیچ حال دچار خسارت نشده و به پهنه شخصیت و عظمت شهدای انقلاب اسلامی نیز توسعه پیدا کرده است.

آیت الله علم الهدی در بخشی از سخنانش گفت: فلسطین، ناموس انقلاب اسلامی است و از زمان پیروزی انقلاب تاکنون، مساله فلسطین یکی از محوری‎ترین مبانی انقلاب بوده است.

وی تاکید کرد: پس از پیمان «کمپ دیوید» که مصر دیگر پناه فلسطین نبود و به عنوان دشمن فلسطین درآمد، ابتکار امام راحل در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس، فلسطین فراموش ‎شده دوباره بر سر زبان‎ها آمد و فلسطین سرکوب شده و مظلوم به فلسطین قهرمان و مبارز تبدیل شد.

امام جمعه مشهد افزود: آن زمان که امام(ره) به مردم ما تکلیف کرد در روز قدس به میدان بیایند و شعار مرگ بر اسرائیل بدهند، یک عده که ادعای تفکر نخبگانی در این کشور داشتند، اسرائیل را در سایه حمایت آمریکا و مجهز به همه تسلیحات اتمی، غیراتمی و نظامی می خواندند و در تأثیرگذاری این شعارها و مراسمات در نابودی اسرائیل تشکیک می کردند.

وی گفت: امام در حرکت، رهنمود و ابتکارش، حقیقتی الهام‎ گرفته از وجود امام زمان(عج) بود. آن زمان بنیانگذار کبیر انقلاب فرمود اسرائیل باید از بین برود و اکنون همه ملت‎های عالم این آرمان را در سر دارند.

آیت الله علم الهدی افزود: همچنین امام(ره) فرمود آمریکا شیطان بزرگ است، این منطق نیز امروزه در عالم تسری یافته که آمریکا سرمنشأ فساد، فتنه و تجلی شیطان بزرگ است.

وی با بیان اینکه میدان شهادت در جامعه انقلابی، میدانی است که فقط یک برنده و یک بازنده دارد، بیان کرد: در مجازات دشمن نباید شتاب‎زده عمل کرد، در سایه اقتدار رزمندگان دلاور ما انتقام خون شهدا چنان گرفته خواهد شد که اسراییل خود را به مرگ و نابودی چندین قدم نزدیکتر ببیند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت + دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن