اخبار مهممشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد؛ ۱۲۰ میلیارد ریال برای ارتقای بهره وری موقوفات مشهد سرمایه گذاری شد

کد خبر : 21015

۱۲۰ میلیارد ریال برای ارتقای بهره وری موقوفات مشهد سرمایه گذاری شد
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد گفت: از ابتدای امسال تاکنون چهار پروژه مسکونی و یک پروژه تجاری با هزینه ۱۲۰ میلیارد ریال به منظور اشتغالزایی و افزایش بهره وری موقوفات زیرمجموعه این ناحیه احداث شده است.

به گزارش صبح مشهد، حجت الاسلام محمد صفرپور روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: هزار و ۷۰۰ موقوفه با ۱۰ هزار رقبه زیرپوشش اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد قرار دارند که مهمترین آنها رقبات موقوفه عبدالله رضوی، موقوفه حکاک و مدرسه نواب میرزا عبدالله صالح هستند.

وی اظهار داشت: اداره اوقاف ناحیه یک مشهد موقوفات این شهر به جز موقوفه گوهرشاد را مدیریت می کند.

وی با بیان اینکه امسال هفت وقف جدید با نیات توسعه حوزه علمیه، عزاداری برای حضرت امام حسین (ع) و ساخت مسجد در مشهد به ثبت رسیده است گفت: در ماه مبارک رمضان از محل موقوفات مرتبط با این ماه ۳۵ هزار نفر در مشهد با هزینه چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اطعام شدند و ۵۵۰ بسته مواد غذایی به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال بین محرومین حاشیه شهر توزیع شد.

حجت الاسلام صفرپور، حمایت از مجموعه های فرهنگی برای برگزاری مراسم به میزان ۶۵۰ میلیون ریال و توزیع هزار جلد مصحف شریف بین مساجد را از دیگر مصارف درآمدهای موقوفات مرتبط با ماه مبارک رمضان برشمرد.

وی افزود: درآمد موقوفات عبدالله رضوی به عنوان یکی از مهمترین موقوفات زیر مجموعه این نهاد سالانه ۱۵ میلیارد ریال است که این مبلغ برای تأمین هزینه های درمان، نگهداری و آموزش ایتام هزینه می شود.

وی سنددار کردن موقوفات و به روز رسانی آنها را از دیگرفعالیت های اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک مشهد ذکر کرد و اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۰۰ سند مربوط به موقوفات این ناحیه به روزرسانی شده است.

حجت الاسلام صفرپور گفت: امسال برای توانمندسازی حاشیه نشینان و توسعه فرهنگی حاشیه شهر مشهد پنج طرح شامل حیات وحی ویژه حمایت از مجموعه های قرآنی تربیت محور، طرح صوت داوودی ویژه ائمه جماعات مساجد، طرح رویش ویژه حمایت از تشکل های هیاتی تربیت محور، طرح مهر تحصیلی ویژه دانش آموزان و طرح مهر تندرستی ویژه بیماران نیازمند اجرا می شود.

وی افزود: مدیریت بقعه متبرکه امامزاده سید محمد (ع) در مشهد که معروف به گنبد خشتی است بر عهده این ناحیه می باشد لذا نخستین اقدام برای ارتقای سطح فرهنگی و خدمت رسانی به زائران این بقعه، تقویت هیات امنای آن با رویکرد فرهنگی و انتخاب تولیت برای این مکان مقدس بود.

وی اظهار داشت: توسعه و تملک اراضی مجاور بقعه متبرکه امامزاده سید محمد (ع) نیز در دستور کار قرار دارد و تاکنون ۴۰۸ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است، ضمن اینکه هم اکنون هفت خادم ثابت و ۶۱۰ خادم افتخاری به زائران این امامزاده خدمت می کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن