اسلاید شوشهری

ازدواج در خراسان رضوی افزایش یافت

کد خبر : 43062

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: آمار ثبتی وقایع ازدواج در این استان از ابتدای سال جاری ۷.۱ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است.

صبح مشهد– به گزارش روز یکشنبه اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی، محمد نخعی افزود: ۱۰.۶ درصد کل ازدواج های کشور با ۳۱ هزار و ۷۲۱ واقعه در هفت ماهه نخست امسال در این استان به ثبت رسیده‌ است و خراسان رضوی پس از تهران در این شاخص جایگاه دوم را دارد.

وی اضافه کرد: ۴۵ درصد ازدواج های استان متعلق به مشهد است و از مجموع ازدواج های استان ۱۴ هزار و ۱۱۸ واقعه در مشهد به ثبت رسیده که ۹.۳ درصد نسبت به هفت ماهه ابتدای سال قبل رشد داشته است.

نخعی خاطرنشان کرد: پس از مشهد، شهرستان های نیشابور، تربت جام و تربت حیدریه به ترتیب بالاترین میزان ازدواج های ثبت شده استان را به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی افزود: در همین مدت ۱۲ هزار و ۱۶۰ واقعه طلاق از مجموع ۱۱۱ هزار و ۴۸۷ واقعه ثبت شده در سامانه جامع کشوری ازدواج و طلاق نیز به خراسان رضوی تعلق داشته است که بیش از ۱۰ درصد طلاق های کشور را شامل می ‌شود.

نخعی با اشاره به کاهش ۳۸ درصدی میزان طلاق در شهرستان های خواف و تایباد در هفت ماهه منتهی به مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، گفت: بیشترین میزان طلاق استان به ترتیب در شهرستان های مشهد، نیشابور و تربت حیدریه ثبت شده است که میزان آن یک درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی ادامه داد: ۵۸ درصد طلاق های استان شامل هفت هزار و ۷۷ واقعه در مشهد ثبت می‌شود که این زنگ هشداری برای این کلانشهر مذهبی است و باید با همکاری دستگاه‌های مرتبط و برگزاری کلاس‌های مشاوره، آگاهی زوجین را قبل از اقدام به ازدواج و همچنین قبل از درخواست طلاق افزایش داد.

در استان خراسان رضوی ۲۱۲ دفتر رسمی ازدواج و ۱۲۷ دفترخانه رسمی طلاق با ثبت رسمی ازدواج و طلاق به مراجعان خدمت رسانی می‌کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن