اجتماعیاخبار مهم

از سوی آیت‌الله نوری همدانی و آیت‌الله مکارم شیرازی؛ اعلام میزان زکات فطره

کد خبر : 20939

میزان زکات فطره از سوی آیت‌الله نوری همدانی و آیت‌الله مکارم شیرازی بر اساس قوت غالب گندم برای هر نفر ۹ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

میزان زکات فطره از سوی دفتر آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید اعلام شد:

بسم الله الرحمن الرحیم

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مؤمنین و مؤمنات

به اطلاع می‌رساند میزان زکات فطره و کفاره عمد و غیرعمد طبق نظر مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی دامت برکاته به شرح ذیل است:

مؤمنین محترم توجه دارند که فطریه هر نفر ۳ کیلوگرم گندم یا برنج و یا موارد دیگری که در رساله‌های عملیه ذکر شده است، می‌تواند باشد. البته بهتر آن است که قوت غالب پرداخت شود که بر این اساس قوت غالب گندم برای هر نفر ۹ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین برای کسانی که می‌خواهند قیمت برنج را پرداخت کنند، برنج داخلی حدود ۶۰ هزار تومان و خارجی حدود ۲۴ هزار تومان برای هر نفر در نظر گرفته شده، اما با توجه به تفاوت قیمت در مناطق مختلف به همان قیمت منطقه‌ای محاسبه شود.

کفاره در روزه غیرعمد روزانه ٢۵٠٠ تومان و در کفاره روزه عمدی روزانه ۱۵۰ هزار تومان است.

دفتر حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی دامت برکاته

پیش از این آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از دیگر مراجع عظام تقلید نیز زکات فطره امسال را بر مبنای قوت غالب گندم مبلغ ۹ هزار تومان و بر مبنای قوت غالب برنج خارجی، مبلغ ۲۴ هزار تومان و برنج داخلی مبلغ ۶۰ هزار تومان اعلام کرده بود که مردم در انتخاب هر یک از آن‌ها مخیر هستند.

همچنین کفاره روزه غیر عمد مبلغ ۳ هزار تومان است که باید به صورت نان تهیه و پرداخت شود. کفاره روزه عمد نیز طبق نظر این مرجع تقلید، روزانه ۱۸۰ هزار تومان است.

منبع: فارس

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن