اجتماعیاخبار مهم

در کنگره حزب مجمع مشورتی اصلاح طلبان خراسان رضوی تاکید شد؛ همبستگی ملی برای مقابله با تهدیدات خارجی ضروری است

کد خبر : 20501

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی به همبستگی ملی برای مقابله با تهدیدات خارجی نیاز داریم.

به گزارش صبح مشهد، محمود صادقی روز جمعه در کنگره حزب مجمع مشورتی اصلاح طلبان خراسان رضوی در مشهد افزود: در عرصه سیاست خارجی دولت دکتر روحانی گشایش هایی بوجود آمد و در طول ۲ سالی که برجام برقرار بود دستاورد هایی کسب شد.
وی اظهار داشت: ثمره اصلی برجام این بود که جنگ را از این کشور دور کرد، قطعنامه فصل هفتم شورای امنیت را ملغی کرد و با گشایش ایجاد شده تعامل ما با دنیا آغاز شد.
وی گفت: از زمان اجرای این توافق، در عرصه های داخلی و خارجی با چالش روبرو بودیم، همه نیروهای دست اندرکار نظام همکاری نکردند و اینکه به این نقطه رسیدیم بخشی به خاطر تحولات در آمریکا و بخشی نیز به دلیل موضوعات داخلی بود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: از ابتدای برجام اگر پیش از تغییر دولت آمریکا به برخی قراردادها و توافقات با طرفین خارجی می رسیدیم، این معاهده برای همه طرفین خارجی غیر قابل بازگشت می بود ولی از این فرصت استفاده نکردیم که گناه آن بر عهده کارشکنی های داخلی است ، آنهایی که به شکل ناجوانمردانه نقش خود را در به نتیجه رساندن برجام پنهان می کنند.

* امیدآفرینی در جامعه
صادقی با بیان اینکه از نیازهای اساسی جامعه غافل شده ایم اظهار داشت: احزاب باید در بحث راهبردهای آینده فعال باشند.
وی با تاکید بر اینکه باید در متن جامعه کار کرد گفت: از متن نیازهای مردم دور شده ایم، نیازهای اصلی مردم نیازهای معیشتی و اقتصادی است که نیازمند حل اساسی می باشد، شکاف طبقاتی و عدالت اجتماعی از چالش های اساسی است که همواره باید مد نظر باشد.
وی افزود: برای امیدآفرینی در جامعه باید از حداقل فرصتها استفاده کنیم، جریان اصلاحات و اصلاح طلبان در انتخابات آینده شرکت خواهند کرد اما باید اصل بر مشارکت باشد.
صادقی همچنین با محکوم کردن اقدام آمریکا در تروریست خواندن سپاه، اظهار داشت: وقتی دولت خصم خارجی که بانی گروه های تروریستی در منطقه است، نیرویی را که سرکوب کننده تروریست در منطقه می باشد به صورت وقیحانه در لیست تروریستها قرار می دهد، معنایش تعرض به تمامیت کشور است.
وی گفت: اقدامات سپاه پاسداران در مبارزه با تروریسم قابل تقدیر است و لباس بسیج و سپاه را روی سر می گذاریم.

* ضرورت کار حزبی
عضو شورای مرکزی مجمع مشورتی اصلاح طلبان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: کار حزبی و تشکیلاتی به عنوان تجربه موفق بشر در جامعه ایران سابقه طولانی دارد و در باب عدم توفیق ها و موفقیت های حزبی نیز آسیب شناسی و نقادی های بسیار در کشور صورت گرفته است.
محمد رضا حیدری افزود: از زاویه مصلحان اجتماعی، فرهنگی و نواندیشان دینی پرداختن به کار حزبی مورد توجه بوده که یکی از چهره های نواندیش و موثر در حوزه فرهنگی، اجتماعی با رویکرد دینی امام موسی صدر است که از پیشگامان کار حزبی و تشکیلاتی است و کار حزبی و تشکیلاتی را واجب عینی می داند که نکته مهمی است.

وی اظهار داشت: شهید بهشتی نیز از دیگر شخصیت های برجسته است که کار در حزب را عبادت می دانست و نکات مهمی در زمینه انضباط کار تشکیلاتی داشت.
حیدری گفت: به دلیل شرایط فعلی جامعه بیش از پیش باید به نقطه مغفول مانده در حوزه مسئولیت اجتماعی خود توجه کنیم، به دلیل هزینه های کار حزبی و تشکیلاتی در کشور نتوانسته ایم ساز و کار لازم برای فعالیت اطمینان بخش احزاب فراهم نمائیم.
وی افزود: کسانی که باور جدی دارند منشاء تحولات اجتماعی رفتن به سوی مردم سالاری است و تحقق این مهم جز از طریق احزاب میسر نیست با همه سختی ها این مسیر را ادامه می دهند.
ضو شورای مرکزی مجمع مشورتی اصلاح طلبان خراسان رضوی اظهار داشت: مجمع مشورتی اصلاح طلبان خراسان رضوی نیز از ابتدای شکل گیری حزبی به موضوع توسعه همه جانبه استان در حوزه های مختلف می اندیشد و توجه به توسعه استان از رویکردهای حزب است.
وی با تاکید بر ضرورت بازخوانی گفتمان اصلاح طلبی گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور باید نخبگان و عناصر جریان اصلاح طلبی به منظور نقش آفرینی بیشتر در فضای سیاسی کشور و استان برای رسیدن به گفتمان واحد و عدالت خواهی ورود کنند.
وی افزود: باید در کنار مردم و همراه مردم بود و در نقاط عطف و حساس برای حفظ منافع ملی تلاش کرد.
حیدری افزود: مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر مشهد از سال ۹۶ در اختیار جریان اصلاح طلب قرار گرفت که تاکنون با همه نواقص و مشکلات، عملکرد قابل قبولی در کشور داشته ایم و کارآمدی در حوزه مدیریت شهری از مهمترین رویکردها بوده است.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: در فضای سالم و مبتنی بر رویکرد اخلاق مدارانه که جزء اصول اساسی جریان اصلاح طلبی است، در حوزه تعامل درون و برون جریانی مرز اخلاقی را نشکسته و به آن پایبندیم

عضو شورای مرکزی حزب مجمع مشورتی اصلاح طلبان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: شرایط سیاسی حاکم بر جامعه نظیر انعقاد برجام، برگزاری انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی، درگذشت آیت الله رفسنجانی، برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر در چهار سال گذشته آثار فراوان بر فضای سیاسی استان و کشور گذاشته است.
بتول گندمی افزود: با وجود انواع محدودیتهای سیاسی، رسانه ای، مالی و بی مهری ها، تلاش اعضای حزب و شورای مرکزی اصلاح طلبان، انسجام و حضور سازمان یافته آنها در عرصه های مختلف موجب گذر از چالشها شده است.
منبع: ایرنا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن