اخبار مهم
موضوعات داغ

گوشی قاپی های سریالی در مشهد

رکورد عجیب دزد ایرانی ! او در مشهد چه کرد؟

کد خبر : 26683

یک جوان ۲۳ ساله در مشهد از جزئیات قاپ زنی‌های سریالی خود پرده برداشت او در ۷ روز ۴۰ گوشی به سرقت برده بود.

به گزارش صبح مشهد، اعلام گزارش‌های مردمی مبنی بر سرقت سریالی گوشی قاپی در هسته مرکزی شهر مشهد، مأموران دایره تجسس کلانتری شهید آستانه پرست را بر آن داشت تا برای شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده وارد عمل شوند.

تحقیقات اولیه این پرونده و بررسی اظهارات چند شاکی حاکی از آن بود که سارقان حین ارتکاب جرم سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت بودند و درست زمانی که مال باختگان مشغول مکالمه با گوشی تلفن همراهشان در خیابان بودند، تلفنشان را چنگ زده و به سرعت متواری شده اند.

تیم اجرایی پلیس طی بررسی میدانی صحنه‌های ارتکاب جرم به این مهم پی بردند که چند دوربین مداربسته در محل وجود دارد. همین موضوع می‌توانست سرنخ کاربردی از هویت سارقان در اختیار پلیس قرار دهد ازاین رو مجریان قانون پس از اخذ مجوز‌های قضایی وارد عمل شدند و به سراغ واحد‌های صنفی دارای دوربین مداربسته رفتند.

دستگیری سارق اصلی

مأموران دایره تجسس کلانتری شهید آستانه پرست مشهد پس از استخراج تصاویر چند دوربین مداربسته به هویت دو سارق تیزدست و حرفه‌ای این پرونده که جوانانی کم سن و سال بودند، پی بردند و تحقیقات خود را در دستیابی به این افراد ادامه دادند.

ضابطان قضایی به همکاری چند شاهد ماجرا و ترسیم چهره فرضی متهمان رد آن‌ها را در یکی از مناطق مشهد زدند و به سراغشان رفتند. کنار هم قرار دادن قطعات به دست آمده این پازل سرقت، مأموران پلیس را به نزدیکی سارقان کشاند و درست زمانی که این افراد تصمیم داشتند گوشی تلفن همراه یک زن جوان را بزنند، سر رسیده و مانع از عملی کردن نقشه دزدان شدند.

متهمان با دیدن خودرو پلیس بر سرعت موتورسیکلت خود افزودند و با رفتن به کوچه‌ها و خیابان‌های فرعی سعی در فرار از چنگ قانون داشتند، اما از جایی که بخت با این افراد یار نبود، بعد از گذشت دقایقی در محاصره مأموران گیر افتادند و زمین گیر شدند. متهمان، اما همچنان نمی‌خواستند این آخر کارشان باشد برای همین موتورسیکلت خود را رها کردند و پای پیاده به فرارشان ادامه دادند که در همین لحظه اقدام به موقع یکی از مأموران پلیس سارق اصلی را زمین گیر و دستگیر کرد. در این میان همدست متهم زمین گیر شده از فرصت استفاده کرد و از چنگ مجریان قانون گریخت.

مأموران در بازرسی بدنی از این فرد که چند کاپشن با رنگ‌های مختلف روی همدیگر به تن کرده بود یک قبضه قمه کشف کردند.

پرسه زنی در خیابان‌های خلوت

متهم پس از دستگیری طی هماهنگی قضایی به محل کلانتری شهید آستانه پرست منتقل شد و در مقابل افسر بازجوی پلیس قرار گرفت. این پسرک جوان که تنها بیست وسه سال دارد و هیچ گونه سابقه کیفری نیز ندارد ابتدا همه کاسه کوزه‌ها را بر سر همدستش شکاند و معترف شد که در این سرقت‌ها هیچ نقشی نداشته است، اما مستندات تصویری به دست آمده از دوربین‌های مداربسته قفل دهانش را شکست و او را به حرف آورد.

متهم در اعترافاتش به افسر تحقیق پرونده خود گفت: «از یک هفته پیش با دوستم (متهم فراری) شروع به سرقت‌های تیز دستانه (قاپ زنی گوشی تلفن همراه) کردیم. شگردمان به این گونه بود که در خیابان‌های خلوت با موتورسیکلت پرسه زنی می‌کردیم و با شناسایی شهروندانی که مشغول صحبت با گوشی تلفن همراه خود بودند، به سراغ آن‌ها می‌رفتیم و در یک چشم بر هم زدنی گوشی شان را قاپیده و متواری می‌شدیم.»

او در ادامه اعترافاتش بیان کرد که طی یک هفته گذشته تاکنون بیش از ده‌ها دستگاه گوشی تلفن همراه را به شیوه قاپ زنی سرقت کرده و به فردی مال خر فروخته اند.

متهم در بخش دیگری از اعترافاتش در پاسخ به سؤال افسر پرونده درباره علت پوشیدن چند کاپشن رنگی روی هم، گفت: «پس از هر سرقت کاپشنم را با کاپشن دیگری که زیر آن به تن داشتم عوض می‌کردم تا با این کار شناسایی نشوم.»

سارق بیست وسه ساله درباره قمه کشف شده از داخل لباسش هم توضیح داد که قصد خسارت زدن به کسی را نداشته و تنها برای ترساندن مردم و دفاع از خود در مواقع ضروری آن را با خود حمل می‌کرده است.

شناسایی همدست متهم

به گفته رئیس پلیس شهر مشهد سارق دستگیر شده تاکنون به ۴۰ فقره گوشی قاپی که اغلب قربانیانش نیز زن هستند در یک هفته گذشته اعتراف کرده است.

سرهنگ عباس صارمی ساداتی بیان کرد: سارق به دام افتاده در اعترافات خود همدستش را لو داده و با توجه به سرنخ‌های به دست آمده از این فرد، به زودی همکاران ما او را نیز دستگیر خواهند کرد.

این مقام ارشد نظامی مشهد ادامه داد: پس از تکمیل تحقیقات اولیه این پرونده، متهم برای ادامه تحقیقات و شناسایی دیگر افراد دخیل در این سرقت‌های سریالی به دادسرا معرفی شد و در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.
صارمی در پایان از شهروندانی که در محدوده بولوار طبرسی مشهد مورد سرقت قرار گرفته اند خواست تا با مراجعه به کلانتری شهید آستانه پرست شکایت خود را علیه متهمان تنظیم کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن