استانی

۵۴۰ بیمار کرونایی در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند

کد خبر : 45047

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر افزون بر ۵۴۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری هستند.

به گزارش صبح مشهد، دکتر محمد پهلوان روز یکشنبه افزود: از کل بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستانهای استان خراسان رضوی، ۱۶۳ نفر از آنان بدحال بوده و در بخش‌های مراقبت های ویژه این بیمارستانها تحت درمان و مراقبت قرار دارند.

وی بیان کرد: ۴۴۵ نفر از کل بیماران کرونایی بستری در خراسان رضوی مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که این دانشگاه علاوه بر کلانشهر مشهد، ۱۵ شهرستان دیگر استان را زیر پوشش دارد.

وی ادامه داد: همچنین روزانه حدود ۱۴۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری می‌شوند که سهم بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این تعداد روزانه افزون بر ۱۰۰ بیمار است.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین روزانه ۱۰۲ بیمار سرپایی مبتلا یا مشکوک به کرونا به پزشکان مراکز ۱۶ ساعته خدمات سلامت زیر پوشش این دانشگاه مراجعه می‌کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن