اجتماعیاخبار مهم

فرمانده پلیس راهور ناجا تاکید کرد؛ سفر روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین متوقف شود/ ۳۶۷ نفر در سوانح جاده ای تعطیلات نوروزی تا کنون جان باختند

کد خبر : 20014

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: به خاطر ناپایداری جوی روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین برای سفر مناسب نیست و توصیه می شود مسافران سفر خود در این ۲ روز را متوقف کنند.
سفر روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین متوقف شود
سردار سید کمال هادیانفر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: با توجه به آبگرفتگی در برخی شهرها از قبیل پلدختر و تداوم بارندگی و آبگرفتگی در برخی استانها همچون سمنان، خوزستان و گلستان، توصیه می شود مردم علاوه بر لغو سفرهای برون شهری ازسفرهای درون شهری غیر ضروری نیز اجتناب نمایند.
وی اظهار داشت: با بهبود و پایداری شرایط جوی شهروندان می توانند از عصر فردا سفرهای بازگشت نوروزی خود را انجام دهند اما لازم است زمان بازگشت را در سه روز ۱۴ ، ۱۵ و ۱۶ فروردین تقسیم نمایند و به روز آخر موکول نکنند که ترافیک سنگین در جاده ها ایجاد نشود.

* انسداد جاده چالوس و هراز
فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی کشور از انسداد جاده های تهران – چالوس و هراز خبر داد و گفت: ریزش کوه در این مسیرها طی روزهای گذشته یک کشته و تعدادی زخمی به همراه داشته لذا انسداد این جاده ها به خاطر تامین ایمنی شهروندان انجام شده است.
سردار هادیانفر افزود: ۹۳ درصد تردد ها در جاده ها انجام می شود و ۱۵ هزار اتوبوس در این مسیرها به مردم خدمت رسانی می کنند.
وی اظهار داشت: قبل از آغاز سفرهای نوروزی این ناوگان ۲ بار مورد بازدید قرار گرفته و به تایید پلیس رسیده است و جا دارد از تمام رانندگان قانون مدار تشکر کنیم.

* توقیف ۳۱ هزار خودرو
فرمانده پلیس راهور استانهای سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، بوشهر و خراسان جنوبی را دارای بیشترین تصادفات اعلام کرد و گفت: بیش از ۳۱ هزار خودرو متخلف و بطور متوسط روزانه هزار و ۷۰۰ وسیله نقلیه از ابتدای سفرهای نوروزی توقیف شده است.
وی افزود: البته خودروهای متخلف حامل خانواده توقیف ساعتی می شوند اما خودروهای متخلف تک سرنشین یا دارای سرنشین مجرد از ۷۲ ساعت تا پایان تعطیلات توقیف می شوند.
وی با اشاره به فعالیت سامانه های ۸۸۲۵۵۵۵۵ و www.120.ir در زمینه اطلاع رسانی پلیس برای سفرهای نوروزی اظهار داشت: با اینکه تصادفات خسارتی کمتر از هفت میلیون تومان نیاز به کروکی ندارد اما مقرر شده است برای رفاه حال مردم و عدم بروز مشکل برای مسافران پس از بازگشت به شهر خود، کروکی برای این نوع تصادفات خسارتی نیز تهیه شود.
سردار هادیانفر گفت: ۶۳ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می دهد که عامل آن سرعت، عجله یا خستگی و خواب آلودگی رانندگان است.

* ۳۶۷ جان باخته در سفرهای نوروزی
فرمانده پلیس راهور افزود: شرایط نامساعد جوی موجب کاهش ترددهای نوروزی شد بطوریکه پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی سفرها به رشد ۶ درصدی در نیمه نخست سفرهای نوروزی تقلیل یافت.
وی اظهار داشت: تعداد کشته شدگان در سفرهای نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۱ درصد، تعداد مجروحین هفت درصد و تعداد تصادفات ۹ درصد کاهش داشت.
وی گفت: از ۲۵ اسفند پارسال تا صبح دیروز ۳۶۷ نفر در سوانح رانندگی جان خود را از دست داده و ۶۰۶ نفر نیز مجروح شده اند.
سردار هادیانفر افزود: بیشترین سوانح به خاطر شرایط نامناسب جوی بوده که اغلب به صورت واژگونی خودرو، انحراف از مسیر به خاطر لغزندگی معابر، سرعت غیر مجاز و خستگی و خواب آلودگی راننده رخ داده است لذا تاکید می شود مردم از سفر در شرایط ناپایدار جوی پرهیز کنند.
وی اظهار داشت: در سال ۹۸ هدفگذاری کاهش ۲ هزار نفری تلفات را در دستور کار قرارداده ایم و این در حالی است که طی سالهای گذشته سالانه حدود ۷۰۰ نفر کاهش تلفات داشته ایم.
وی گفت: ۴۶ درصد از جانباختگان پس از تصادف و طی انتقال به مراکز درمانی و حدود چهار درصد نیز در طول درمان با فاصله پنج تا ۱۰ روز پس از بستری شدن فوت می کنند لذا در راستای کاهش تلفات تفاهم نامه ای بین اورژانس و هلال احمر منعقد شده و وظایف هر یک از واحدهای امدادی در این طرح مشخص گردیده است تا با تجهیز توان امدادی و ناوگان مورد نظر از جمله تجهیز جاده ها به بالگرد نجات افراد آسیب دیده در تصادفات بیشتر مورد توجه قرار گیرد و شاهد کاهش بیشتر تلفات باشیم.

* سایپا خودرو سیلزدگان شیراز را رایگان تعمیر می کند
سردار هادیانفر به سیل شیراز نیز اشاره کرد و افزود: اهتمام ملی برای کمک به حادثه دیدگان این سیل وجود دارد از جمله اینکه بیمه مرکزی اعلام کرده است به خودروهای فاقد بیمه بدنه نیز خسارت پرداخت می کند و مدیران شرکت سایپا نیز اعلام کرده اند تمام خودروهای حادثه دیده در سیل شیراز را به صورت رایگان تعمیر می کنند.
۳۲۲۱ / ۶۰۵۳

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن