اسلاید شوستون اصلیپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

جشن ازدواج ۱۱۰ زوج زیارت اولی در شب عید سعید غدیر

کد خبر : 6060
همزمان با شب عید سعید غدیر خم، جشن بزرگ مردمی همراه با مراسم ازدواج ۱۱۰ زوج مسجدی از استان کرمان در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش  صبح مشهد مسئول کانون فرهنگی جوادالائمه (ع) با اشاره به تاکیدات اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مبنی بر گرامیداشت عید سعید غدیر، گفت: عید سعید غدیر بزرگترین عید امت رسول الله (ص) به حساب می‌آید و ما باید با شکوه هرچه بیشتر این مناسبت مهم را گرامی بداریم. چرا که در ابتدای اسلام نیز اگر آن طور که باید و شاید به غدیر، پیام غدیر و دستورات رسول مکرم اسلام (ص) در این روز توجه می‌شد، انحراف و اختلافی در امت اسلامی به وجود نمی‌آمد.
وی با بیان اینکه سرخی گودی قتلگاه به دلیل نادیده گرفتن سبزی برکه غدیر به وجود آمد، تصریح کرد: اولویت امروز ما باید بزرگداشت عید سعید غدیر باشد و بعد از آن باید به عزاداری ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان بپردازیم.
رجب پور سپس درباره جشن غدیر کانون فرهنگی جوادالائمه (ع) توضیح داد: این مراسم دوشنبه مصادف با شب عید سعید غدیر از ساعت ۱۹:۳۰ در سالن شهدای گلشهر واقع در بزرگراه شهید بابا نظر ۶۶ آغاز می‌شود.
به گفته وی اجرای این مراسم را سید جواد هاشمی بر عهده دارد و حجت الاسلام و المسلمین برنیآیی به عنوان سخنران در این برنامه حضور خواهند یافت.
رجب پور هم چنین از اجرای برنامه‌ها متنوع و جذاب در این مراسم خبر داد و افزود: قرائت خطبه عقد زوج‌های جوانی که بسیاری از آن‌ها برای اولین بار از شهرستان کهنوج استان کرمان به زیارت حضرت رضا (ع) مشرف می‌شوند، یکی از مهم‌ترین بخش‌های این برنامه خواهد بود. هم چنین در این مراسم از مدیحه سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و اجرای برنامه توسط گروه‌های تواشیح و همخوانی نیز بهره مند می‌شویم.
۲۲/۲۲
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن