شهری

با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین صورت گرفت؛ مدیریت ۳۲۰ میلیون تراکنش کارت شهروندی در سال ۹۷

کد خبر : 20106

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد انجام تراکنش های موفق روزانه توسط شهروندان و زائران مشهدی را حاصل مدیریت صحیح در استفاده از فناوری های نوین ذکر کرد.
به گزارش صبح مشهد، «محمدجواد رجائیان» با اشاره به اهمیت مدیریت تراکنش‌های پرداخت خرد شهروندان گفت: به‌کارگیری فناوری‌های نوین توسط مدیریت شهری در راستای فراهم کردن بستر شهروند هوشمند و اجرایی کردن طرح پرداخت بهای خدمات سفرهای درون شهری از طریق من‌کارت، زائرکارت، کیف پول پاسارگاد(کیپاد) و کیف پول تاپ به جای بلیت کاغذی، که با هدف حذف پول، تامین رفاه حال شهروندان و رانندگان و تسهیل در امر پرداخت انجام شد، مدیریت صحیح و موفقی را طلب می‌کرد که خوشبختانه این مهم به بهترین نحو در حال انجام است.
وی همچنین تصریح کرد: مدیریت بیش از ۴۱,۰۰۰,۰۰۰ تراکنش در قطار شهری و بیش از ۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰ تراکنش در اتوبوس طی سال گذشته (۱۳۹۷) بر روی خط یک قطارشهری با ۲۴ ایستگاه و خط دو با تعداد ۹ ایستگاه و ۲۴۰۰ عامل فروش و شارژ فعال من کارت در سطح شهر و ایستگاه‌های اتوبوس به نحوی است که هم‌اکنون با ضریب امنیتی بالا در حال انجام می باشد.
رجائیان افزود: کلان‌شهر مشهد از پیشگامان بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در حوزه خدمات عمومی به مردم بوده و موفق‌ترین عملکرد را در حوزه بهره‌گیری از کارت‌های شهروندی به ثبت رسانده است. در عین حال فناوری‌های نوین جایگزین نیز به مرور در حال فرهنگ‌سازی برای استفاده مردم می‌باشد.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد در خاتمه به برخی از مهم‌ترین مزایای طرح پرداخت بهای خدمات سفرهای درون شهری در مشهد نیز اشاره کرد و اظهارداشت: امکان کنترل میزان تردد مسافران، کاهش هزینه‌ها، مدیریت مالی مطلوب‌تر، صرفه‌جویی در زمان و همچنین مصرف کاغذ و…از مهم‌ترین مزایای استفاده از این طرح برای شهروندان است.
گفتنی است؛ کلیه اطلاعات مربوط به طرح پرداخت بهای خدمات سفرهای درون شهری و نحوه استفاده از نرم‌افزارهای مربوطه، در سایت اینترنتی به آدرس mancard.mashhad.ir قابل مشاهده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن