اخبار مهمشهری

تا پایان پنجمین روز فروردین ماه ۹۸؛ ۷٫۲ میلیون مسافر وارد خراسان رضوی شدند

کد خبر : 19987

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: هفت میلیون و ۲۱۷ هزار و ۳۷۷ زائر و مسافر از ۲۵ اسفند گذشته تا پایان پنجمین روز فروردین ماه جاری به استان سفر کرده اند.
۷٫۲ میلیون مسافر وارد خراسان رضوی شدند
مهدی فروزان افزود: جمعیت زائران و مسافران نوروزی خراسان رضوی امسال طی این مدت در قیاس با مدت مشابه پارسال ۲٫۵ درصد کمتر شده است.
وی شیوه سفر ۵۲۸ هزار و ۶۲ نفر از این تعداد را حمل و نقل جاده ای و عمومی ذکر کرد که در مقایسه با پارسال ۸٫۳ درصد کاهش نشان می دهد.
مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: ۲۰۹ هزار و ۴۵۷ زائر و مسافر نیز با قطار به این استان سفر کرده اند که با رشد ۲٫۶٫ درصدی همراه بوده است.
وی آمار زائران و مسافرانی را که از طریق فرودگاهها وارد خراسان رضوی شده اند نیز ۱۰۸ هزار و ۷۲۶ نفر اعلام و بیان کرد: این آمار هم در مقایسه با نوروز پارسال ۱۷٫۴ درصد کمتر شده است.
فروزان گفت: زائران و مسافرانی که با خودروی شخصی از ۲۵ اسفند گذشته تا پنجم فروردین ماه جاری به خراسان رضوی ۀمده اند نیز شش میلیون و ۳۷۱ هزار و ۱۳۲ نفر هستند. این میزان در مقایسه با پارسال کاهش ۱٫۸درصدی نشان می دهد.
وی شمار زائران و مسافران نوروزی مشهد را نیز طی همین مدت چهار میلیون و ۳۸۱ هزار و ۱۵۸ نفر ذکر و بیان کرد: این تعداد در قیاس با نوروز پارسال سه درصد بیشتر شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن