اخبار مهمدانش و فناوری

۴ برابر شدن سرعت فعلی اینترنت خانگی

کد خبر : 22179

سرعت اینترنت خانگی از پنج شنبه به ۴ برابر سرعت فعلی افزایش یافت.

این خبری بود که محمد جواد آذری جهرمی آن را توئیت کرد: « از پنج شنبه امکان تبدیل ADSL خانگی به سرویس های پرسرعت VDSL فراهم میشه، ۴ برابر سرعت فعلی! خوبه به نظرتون؟»
ADSL چیست؟
خدمات اینترنت پرسرعت ADSL یکی از مهم ترین خدماتی است که شرکت های ارائه دهنده اینترنت همچون مخابرات آن را به کاربران خانگی، سازمان ها و شرکت های بزرگ تجاری و موسسات بزرگ ارائه می کند. این فناوری خطوط تلفن فعلی را به راهی برای دست یابی به صوت و تصویر و تبادل اطلاعات با سرعت به نسبت بالا تبدیل می کند. به طور کلی ADSL فناوری انتقال با سرعت بالاست و می تواند انتقال داده و تصویر را با سرعت بالا بدون اشغال بودن خط تلفن با سرعتی چندین برابر روش های قدیمی همچون برقراری ارتباط از طریق Dial-up فراهم کند.
VDSL چیست؟
اینترنتی پرسرعت مبتنی بر یکی از استانداردهای رایج جهانی است. عملکرد VDSL، در اغلب موارد مشابه ADSL است؛ اما با وجود شباهت های موجود در این زمینه اختلافات متعددی نیز مانند موارد زیر وجود دارد:- سرعت دانلود در استاندارد VDSL ، ۵۲ مگابیت دانلود و ۱۶ مگابیت آپلود و در حالت VDSL2 ، ۱۰۰مگابیت دانلود و تا ۲۲ مگابیت آپلود است که در هر دوحالت به صورت نامتقارن است.
– ارائه سرویس از کافوهای نوری نزدیک به مشترک که باعث افزایش کیفیت سرویس و سرعت می شود.
– استفاده از بستر سیم های مسی مشترک و بدون نیاز به تعویض یا سیم کشی دوباره.
– امکان ارائه خدمات ارزش افزوده مختلف به مشترکان مانند خطوط تلفن SIP ( تلفن بر بستر اینترنت )، ویدئو کنفرانس ، IP-Tv وغیره.
البته این را هم باید بدانید که مودم VDSL با مودم ADSL متفاوت است و مشترک باید برای تهیه آن اقدام کند.
تفاوت قیمت ها
بررسی تعرفه های اینترنت ADSL و VDSL مندرج در سایت شرکت مخابرات تهران نشان دهنده یکسان بودن نرخ تعرفه این دو است.
همچنین به گزارش مهر، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه افتتاح نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۹ در جمع خبرنگاران جزئیات واگذاری اینترنت VDSL به عنوان جایگزین سرویس ADSLدر کشور را تشریح کرد و گفت: ظرفیت واگذاری این سرویس با چهاربرابر سرعت برای دو میلیون مشترک فراهم شده است.به گفته آذری جهرمی این سرویس تا کابینت خط مشترک، به صورت فیبر نوری و در منطقه محل سکونت، از طریق سیم مسی ارائه می‌شود.
وی همچنین گفت: تعرفه جدیدی برای این سرویس وضع نشده است و قیمت گذاری این سرویس، مطابق مصوبه ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات دیده شده است. در این مصوبه، قیمت و سرعت سرویس در همه سطوح دیده شده است.

منبع: خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. همه چیزهای خوب اول برای تهرانی هاخدا میدونه کی به مابرسه. مشهد شهرعقب مانده فناوری کشور.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + 15 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن