اجتماعیزندگی
موضوعات داغ

ماموریت بحث برانگیز و خبرساز معاون حقوقی رییس جمهور!

پوشش لعیا جنیدی در ژاپن چگونه جنجالی شد؟

کد خبر : 24433

پوشش لعیا جنیدی در یک ماموریت دیپلماتیک عملی بی سابقه در میان مقامات جمهوری اسلامی بوده است. همه دیپلمات‌های زن ایرانی و مقامات دیگر در سفر‌های رسمی خود به پوشش چادر مقید بودند، شاید این ساختار شکنی معاون حقوقی رییس جمهور این روند را تغییر دهد و در آینده این پوشش به پوشش رسمی دیپلمات‌های زن ایرانی تبدیل شود.
به گزارش صبح مشهد به نقل از رکنا، آبه شینزو نخست وزیر ژاپن روز پنج شنبه تصویری از دیدار با لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس جمهور ایران منتشر کرد که بازتاب وسیعی در رسانه‌ها یافت و مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت. نکته جالب توجه در این تصویر پوشش متفاوت معاون رییس جمهور در جایگاه نماینده رسمی ایران در این دیدار بود.

لعیا جنیدی به نمایندگی از ایران به منظور شرکت در مراسم تاج گزاری و آغاز به کار رسمی امپراطور جدید ژاپن به توکیو سفر کرده بود. او در جریان این سفر با آبه شینزو نخست وزیر و وزیر دادگستری ژاپن نیز ملاقات داشت.

در همین راستا آبه تصویری از دیدار خود با جنیدی را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد. این تصویر به خاطر پوشش جنیدی مورد توجه قرار گرفت. جنیدی برخلاف آنکه در ایران بیشتر با پوشش چادر در مجامع رسمی حضور می‌یابد در سفر ژاپن چادر را کنار گذاشته بود و پوشش مانتو و روسری را دیدار‌های رسمی و دیپلماتیک خود داشت.

این موضوع با واکنش‌ها فراوانی در شبکه‌های اجتماعی روبه رو شد. البته جنیدی پیشتر در برخی سفرهای خارجی خود نیز از همین پوشش استفاده کرده بود از جمله سفر به شیلی حدود دو سال پیش. البته در آن زمان بحث و جنجال به گستردگی امروز نبود.

برخی کاربران به تمجید از اقدام جنیدی پرداختند. کاربری در این باره نوشته است: «دیدار لعیا جنیدی با نخست وزیر ژاپن یکی از قشنگترین تصویر‌های امروز جامعه زنان ایران که با تمام محدودیت‌ها و سنگ اندازی‌ها به راه خودشون ادامه میدن.»

یا کاربر دیگری نوشته است: «لعیا جنیدی نشان می‌دهد که مفهوم رجل سیاسی، بی‌معنا‌ترین واژه برای تعیین‌صلاحیت رییس‌جمهور است. او درمقام یک دیپلمات قدرتمنددر عرصه سیاست حضوریافته است. امثال لعیا‌جنیدی برای مجلس لازم هستند؛ حتی برای حضور درجایگاه وزارت خارجه یا ریاست‌جمهوری بایدفرصت رقابت بامردان داشته باشند.»

حتی برخی کاربران معتقد بودند که او می‌تواند به مقام‌های بالاتری در دولت برسد.

در این بین عده‌ای نیز معتقدند که پوشش لعیا جنیدی هیچ اهمیتی ندارد و نباید اینگونه مورد توجه قرار گیرد و به عنوان یک “دستاورد” معرفی شود.

برخی کاربران نیز از منظری دیگر می گویند که این کار جنیدی خلاف عرف بوده و او باید با پوشش چادر در این رخداد رسمی حضور می‌یافت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن